ریتمیک و آکروژیم استان اصفهان در رتبه نخست کشور

دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک گفت: در شاخه ریتمیک و آکروژیم استان اصفهان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده، نمایندگان این استان همیشه جزو سه تیم برتر ایران در این دو شاخه هستند و در ژیمناستیک هنری نیز توفیقات خیلی خوبی داشته است.

محسن سلیمانی گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور پسران به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: مرحله برگشت این مسابقات دی ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تیم ملی آکروژیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توفیق بی‌نظیری کسب کرد، افزود: تیم ملی جوانان آکروژیم ایران در این مسابقات که در قزاقستان برگزار شد در بخش دو نفره تیمی به مدال نقره و در بخش چهار نفره تیمی به مدال برنز دست یافت که نتیجه بسیار خوبی بود و امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی خوب شاخه آکروژیم فدراسیون و همچنین حمایت فدراسیون ژیمناستیک، تیم ملی آکروژیم بزرگسالان و جوانان ایران در دوره بعدی مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده در کره جنوبی برگزار می‌شود بتواند صاحب مدال‌های خوشرنگی شوند.

نکات مثبت تیم ملی ژیمناستیک ایران در جاکارتا

دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به حضور ژیمناستیک‌کاران ایران در جاکارتا، تصریح کرد: درست است که تیم ملی ژیمناستیک ایران موفق به کسب مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نشد اما نکات مثبتی از حضور ژیمناستیک‌کاران ایران در جاکارتا مشاهده شد. سعیدرضا کیخا پس از پشت‌سر گذاشتن دو ورزشکار ژاپنی و کره‌ای بعد از ژیمناستیکار چین- تایپه و دو ورزشکار چینی، در بخش خرک با حلقه در جایگاه چهارمی آسیا قرار گرفت.

سلیمانی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم ملی ژیمناستیک ایران در بخش تیمی جزو هشت تیم اول آسیا به مرحله فینال راه یافت. در این دوره از بازی‌ها امتیاز تیم ملی ژیمناستیک ایران از دوره‌های قبلی بازی‌های آسیایی در بخش تیمی بهتر بود که این مهم به دلیل زحمت ورزشکاران و کادر فنی تیم بوده است که در مدت یک سال اخیر در اردوها کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: محمدرضا خسرونژاد جوان ۱۸ ساله که اخیراً به تیم بزرگسالان پیوستِ توانست عنوان دوازدهمی آسیا در قهرمان قهرمانان شش وسیله را کسب کند  که تا قبل از آن بهترین مقام ایران در شش وسیله، متعلق به محمد رمضان‌پور بود که چهار سال پیش در اینچئون  مقام شانزدهم را کسب کرد.

استان اصفهان رتبه نخست ریتمیک و آکروژیم را در ایران دارد

دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک با تأکید بر اینکه استان اصفهان در ارزیابی فدراسیون جزو استان‌های رتبه نخست کشور است، خاطرنشان کرد: در شاخه ریتمیک و آکروژیم استان اصفهان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده، نمایندگان این استان همیشه جزو سه تیم برتر ایران در این دو شاخه هستند و در ژیمناستیک هنری نیز استان اصفهان توفیقات خیلی خوبی داشته است که امید داریم در ترامپولین و سایر شاخه‌های هنری هم بتواند جایگاه خود را ارتقا بخشد اما در مجموع استان اصفهان جزو یکی از استان‌های خیلی خوب کشور محسوب می‌شود.

سلیمانی گفت: با توجه به فعالیت دختران در شاخه آکروژیم، در نظر داریم امسال برای نخستین‌بار جشنواره کشوری آکروژیم دختران را طی یکی، دو ماه آینده برگزار کنیم.  

کد خبر 352088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.