برندسازی؛ راه توسعه اقتصاد پایدار جوامع محلی

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: برگزاری جشنواره گردو و بادام در باغبادران زمینه‌ لازم را برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین افتتاح جشنواره گردو و بادام در شهر باغبادران، با اشاره به عید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر تداوم خط نبوت و پیوند رسالت و امامت به شمار می آید چراکه در این روز غدیر آینده اسلام و مکتب قرآن مشخص و امیرالمومنین علی(ع) به عنوان جانشین بر حق پیامبر(ص) تعیین شد.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم تکمیل کننده دین اسلام است، افزود: واقعه غدیر ریشه در قرآن دارد و به امر خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) باید جانشین خود را معرفی می کرد تا دین اسلام بدون ولی و سرپرست باقی نماند و سوره مائده موید این مهم است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بعد از واقعه غدیر و رحلت پیامبر اکرم(ص) دشمنان اسلام ناب محمدی سعی کردند با سخنان خلاف واقع خود به مسلمانان آدرس غلط بدهند و حقایق غدیر را خدشه‌دار کنند و اگر اتفاقات ناگواری پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داد و عاشورا به وقوع پیوست همه به خاطر کوتاهی در امر غدیر بود.

وی با بیان اینکه توجه شایسته به غدیر سبب پیشگیری از تکرار حادثه عاشور خواهد شد، گفت: بی توجهی به موضوع غدیر سبب انحراف در عاشورا شد و انحراف در عاشورا نه تنها حق غدیر را پایمال می کند بلکه ضربه به اسلام می زند و امروز نیز شاهد هستیم دشمنان اسلام ناب محمدی در تلاش هستند تیشه به ریشه اسلام بزنند و وجود تکفیری ها، محصول تحریف غدیر و توطئه های دشمنان اسلام است.

صفرخانلو با بیان اینکه دشمنان اسلام سعی در تحریف معنای غدیر و ولایت دارند، ادامه داد: امروز موظفیم حقایق را به صورت صحیح و مستند برای آحاد مردم خصوصا نوجوانان و جوانان بیان کنیم و این چیزی است که خود پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر آن را انجام دادند.

وی در ادامه برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی همچون گردو و بادام را عاملی برای رونق تولید و رشد صادرات دانست و گفت: ظرفیت بخش کشاورزی در شهرستان لنجان کم‌نظیر است و محصولاتی چون گردو و بادام باغات باغبهادران به دلیل مرغوبیت بالا به عنوان طلای سبز ایران، نام و نشانی را در کشور برای خود دست و پا کرده، اما باید برای به فعلیت رسیدن این محصولات تلاش گسترده ای شود.

فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد: برگزاری جشنواره گردو و بادام در باغبادران زمینه‌ لازم را برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان و ارایه راهکارهای لازم و به فعلیت رسیدن ظرفیت‌ها است که زمینه صادرات و ارزش افزوده را در جهت رونق تولید محصولات کشاورزی در روستاهای بخش باغبهادران را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به‌ طور یقین حرکتی برای حمایت از بخش کشاورزی و اقتصاد روستاهای شهرستان لنجان است و فروش محصولات تولید باغات منطقه شامل، گردو، بادام، انگور، عسل، خشکبار و... در کنار اجرای برنامه های شاد و متنوع نه تنها موجب ایجاد شور و نشاط می شود بلکه زمینه حضور مسئولان در این منطقه و رشد و پیشرفت را فراهم می کند.

صفرخانلو خاطرنشان کرد: توانمندی‌های شهر باغبادران و روستاهای بخش باغبهادران تنها در بخش کشاورزی و باغداری نیست بلکه این شهر و روستاها دارای ظرفیت‌های پنهانی است که باید در جهت شناسایی آنها تلاش شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام گام موثری در جهت پویایی حوزه گردشگری باغبادران و درآمدزایی این صنعت به نفع اهالی و شهروندان باشد.

کد خبر 352084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.