آفت باغات گردو، گریبان طلای سبز باغبادران را گرفته است

لنجان-شهردار باغبادران گفت: متاسفانه جهاد کشاورزی اقدام شایسته ای در راستای مبارزه با آفات باغات گردو شهر باغبادران نداشته و انتظار می رود نگاه ویژه ای به آفت زدایی باغات گردو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در آیین افتتاح جشنواره گردو و بادام شهر باغبادران را قطب گردشگری استان اصفهان دانست و اظهار کرد: طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیر باغبادارن باعث شده است این شهر ساحلی در ایام مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی باشد به گونه ای که در طول هفته این شهر زیبا شاهد حضور هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: وجود جاذبه‌های مذهبی و تاریخی شهر باغبادران در کنار جاذبه‌های طبیعی این شهر یکی دیگر از ظرفیت های عظیم این شهر ساحلی است که باعث شده باغبادران به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته شود.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شهرداری باغبادران به عنوان دستگاهی خدمات‌رسان عزم جدی برای خدمت‌ رسانی به گردشگران دارد تا با ارایه خدمات شایسته به گردشگران رضایتمندی و ماندگاری آنها در شهر را رقم بزند و در همین راستا چندین موضوع را دنبال کرده ایم.

وی ادامه داد: شهرداری باغبادران با تلاش جهادی خود به دنبال  آن بوده تا خدمات اولیه را به خوبی به گردشگران ارایه دهد، اما هیچ ردپایی از متولیان امر گردشگری و دیگر دستگاه های متولی در شهر باغبادران وجود ندارد درحالی که خواستار این مهم هستیم سایر دستگاه ها و متولیان امر با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا به بهترین نحو به مسافران و شهروندان ارایه خدمات داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه محصولات کشاورزی نقش مهمی در تولید و ایجاد اشتغال دارند، اضافه کرد: شهرداری باغبادران در راستای برندسازی نگاه ویژه ای به معرفی محصولات تولید شده در شهر باغبادران همچون گردو، بادام، پولکی، خشکبار، صنایع دستی و ...داشته است و امروز نیز شاهد برگزاری جشنواره گردو و بادام در این شهر هستیم.

وی عنوان کرد: شناخت بیشتر مردم از گردو و بادام و قرار دادن این محصول به عنوان محور توسعه شهر و معرفی فرهنگ کهن مردم در حوزه کاشت، داشت و برذاشت این محصول در قالب جشنواره گردو قرار گرفت تا ضمن معرفی مناطق بکر و سرسبز گردشگری شهر باغبادران، زمینه لازم را برای توسعه صنعت گردشگری را نیز بیش از پیش فراهم کرده باشیم.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: تقویت صنعت تولید گردو می تواند بخش قابل توجهی از نیروی کار در شهر را به خود جذب کند و از سوی دیگر با سرمایه سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعال کردن صنایع بالا دستی گردو و توسعه صادرات محصول به خارج از کشور می توان موجبات فعال شدن زمینه های اقتصادی در شهرستان را فراهم کرد.

وی متذکر شد: امروز باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات گردو و بادام باغبادارن با  تقویت بخش خصوصی بود تا شاهد رونق اقتصاد کشاورزان و پویایی اقتصادی شهری باشیم.

محمدی با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی در حفظ باغات گردو در شهر باغبادران گفت: خشکسالی­ های پی در پی سال­ های اخیر خسارات جبران ناپذیری به پیکره بخش کشاورزی و باغداری وارد کرده و متاسفانه در سال های اخیر آفت باغات گردو در این شهر بسیار زیاد شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه جهاد کشاورزی اقدام شایسته ای در راستای مبارزه با آفات باغات گردو شهر باغبادران نداشته و انتظار می رود این اداره نگاه ویژه ای به آفت زدایی باغات گردو داشته باشد چراکه این موضوع باعث می شود برخی که درآمدشان از این راه است با مشکلات متعددی روبه رو شوند، تولید آنان کاهش یابد، از کیفیت محصول آنان کاسته شود و در نهایت صادرات طلای سبز نیز برای آنان به یک رویا تبدیل شود.

شهردار باغبادران یادآور شد: البته برگزاری جشنواره در شهر باغبادران نباید موجب شود تا محیط زیست بیش از پیش آسیب ببیند بر همین اساس باید با فرهنگ سازی کاری کنیم تا طبیعت و ظرفیت های موجود در شهر شکوفا شده و محیط زیست نیز به خوبی حفظ شود.

کد خبر 352083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.