اسلام با غدیر کامل شد

لنجان-امام جمعه باغبادران با بیان اینکه پیروی از امامت پیروی از پیامبر است، گفت: ۲۳ سال رسالت پیامبر (ص) وابسته به انجام این دستور الهی شد به همین دلیل مهم ترین رکن اسلام ولایت و عهده داری خلافت الهی بعد از پیامبر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در نشست بصیرتی با مردم و جوانان شهر باغبادران، با بیان اینکه بزرگترین عید جهان اسلام عید سعید غدیر است، اظهار کرد: در روایت عید سعید غدیر خم به عید الله الاکبر نام گذاری شده و در ایه ۶۷ سوره مائده از این واقعه الهی به صراحت پرده برداشته است.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه نقش امامت نقش انبیا است و پیروی از امامت پیروی از پیامبر به شمار می آید، تصریح کرد: ۲۳ سال رسالت پیامبر (ص) وابسته به انجام این دستور الهی شد و این مهم نشان دهنده اسلام ولایت و عهده داری خلافت الهی بعد از پیامبر است.

فرهنگ اضافه کرد: امام صادق(ع) در خصوص این واقعه عظیم می‌فرمایند: روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر این‌که این روز را عید گرفته و عظمت آن‌را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است، از این جهت باید گفت امر به احیای غدیر مصداق بزرگ وحقیقی امر به معروف است انتظار می رود همواره برنامه های خوبی برای معرفی غدیر داشته باشیم .

وی بزرگداشت عید سعید غدیر را در گرو دریافت و عمل به پیام غدیر دانست و عنوان کرد: به غیر از اینکه باید در این روز به اداب ان که شامل تبریک گفتن، عیدی دادن، دید وبازدید مخصوصا از سادات، دستگیری از نیازمندان، پوشیدن لباس نو، معطر شدن و... اهمیت داد از انتقال فرهنگ غدیر و معارف دین نیز نباید غافل شد.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: آنان که درک صحیحی از پیام غدیر داشتند در عمل به پیام غدیر موفق شده و در روزگار خود نقش آفرین، اثرگذار و ماندگار شدند، اما آنان که نتوانستند درک صحیحی از پیام غدیر داشته باشند در احساس مسئولیت، تشخیص وظیفه و عمل بههنگام عاجز ماندند بر همین اساس باید به تبیین فرهنگ غدیر توجهی ویژه داشت.

کد خبر 352082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.