سفر ظریف به پاکستان

سفر امروز (پنجشنبه) وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور، فرصت جدیدی برای استحکام روابط تهران و اسلام آباد ارزیابی می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفر ظریف به اسلام آباد، نخستین سفر یک مقام بلند پایه خارجی به پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور به رهبری «عمران خان» خواهد بود. قرار است وزیر خارجه کشورمان در این سفر با نخست وزیر جدید، وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کند.

پیش از این شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری خود، با استقبال از سفر همتای ایرانی خود به اسلام آباد، اعلام کرده بود که این سفر مهمی است. وی گفت که با همتای ایرانی درباره ضرورت تامین امنیت در منطقه و مرزهای مشترک به تبادل نظر خواهد پرداخت.

ظریف زمانی به پاکستان سفر می کند که کارشناسان پاکستانی معتقدند، گسترش رفت و آمد مقامات بلند پایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دو جانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این، در تماس تلفنی اخیر با عمران خان نیازی نخست وزیر پاکستان ضمن تبریک پیروزی حزب وی در انتخابات سراسری و تصدی سمت نخست وزیری گفت که جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای گسترش روابط دو جانبه فروگذاری نخواهد کرد.

نخست وزیر جدید پاکستان نیز در نخستین نطق تلویزیونی خود خطاب به مردم پاکستان گفت: کشورش خواهان گسترش روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 352067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.