تهاجم به رییس ‌جمهوری و دولت در این شرایط ناجوانمردانه است

حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه شدیدالحنی در واکنش به بیانیه شب گذشته حزب کارگزاران سازندگی ایران، نوشت: تهاجم به رییس ‌جمهوری و دولت در این شرایط ناجوانمردانه است.

به گزارش ایمنا، در بیانیه سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه آمده است: افکار عمومی منتظر هستیم تا این گروه سیاسی (کارگزاران سازندگی) همزمان با درخواست تغییرات در دولت و جاری شدن خون تازه در آن، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم حزبی های خود که به طور گسترده در لایه های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ دهند و موضع گیری کنند.

این بیانیه می افزاید: گویا تنظیم کنندگان بیانیه این حزب در زمان نگارش،‌ اولویت خود را منحرف کردنِ نگاه مخاطبان از افراد شاخص و برجسته منتسب به این گروه در دولت قرار داده اند.

حزب اعتدال و توسعه می افزاید: با اختیارات ویژه و گسترده و در مواردی تاریخی و فرا دولتی در حوزه های مدیریت کلان اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی،‌ مقابله با تحریم و مسایل راهبردی مانند مدیریت ارز که از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری و دولت به برخی مقامات ارشد اجراییِ بر آمده از کارگزاران تفویض و واگذار شده، بیانیه مذکور پیش و بیش از همه، نوعی خود انتقادی و زیر سوال بردن عملکرد بزرگانِ خود ارزیابی می شود. از همین رو به نظر می رسد بیانیه مذکور بدون مشورت و کسب اجازه از بزرگانِ کارگزاران تهیه و منتشر شده باشد.

دراین بیانیه آمده است : این احتمال هم وجود دارد که هدف فرعی این بیانیه سلب مسئولیت خود از نتایج تصمیمات دولت است آن هم تصمیماتی که در عمده آنها نقش افراد شاخص این حزب در شکل گیری تبعات منفی این تصمیمات کاملا مبرهن است.

حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: حزب کارگزاران با صدور این بیانیه بار دیگر نشان داد که از ارائه نسخه و پیشنهاد مشخص برای برون رفت از وضعیت ناتوان است. طرح ایده تغییرات مدیریتی به جای ارایه یک مدل و راه حل راهگشا، بیشتر یک نمایش تبلیغاتی است. در طول چندماه اخیر که کارخانه تخریب کارگزاران علیه برخی چهره های خدوم در دولت به راه افتاده، حتی یک نقدِ تخصصی و علمی در رسانه های منتسب به این حزب منتشر نشده است.

این بیانیه تاکید می کند: آرایش تهاجمی رسانه ای این حزب با رویکرد مطالبه گرانه توام با مظلوم نمایی، یادآور برخی وقایع تلخ تاریخی است. حزب کارگزاران سازندگی پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶ ترجیح داد به دولت وقت نزدیک شده و حداکثر حضور در مناصب دولتی را تجربه کند و همزمان برابر موج گسترده تخریب شخصیت و کارنامه عملکرد دولت و شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، حتی نسبت به عملکرد چهره های شاخص خود که در دوران پرافتخار دولت سازندگی مسئولیت داشتند کمترین اقدام و واکنشی نشان نداد.

این بیانیه می افزاید: جا خالی دادن‌های سیاسی در شرایط و مقاطع حساس که نیازمند ایثار و هزینه دادن است از سوی این حزب امری مسبوق به سابقه است و این نگرانی پس از بیانیه دیروز این حزب بیش از گذشته تقویت شده که کارگزاران قصد دارد مانند برخورد غیرقابل دفاعش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، با موضع گیری برابر دولت اعتدال و رییس جمهوری و بدون پرداخت هزینه، خود را برای سال ها و مقاطع بعدی سیاسی همچنان فعال نگه دارد.

بیانیه می افزاید: در شرایط کنونی که دشمن غدار خارجی و رقبای داخلی به صورت ویژه و توامان در حال عملیات علیه دولت مستقر هستند،‌ از نظر کمیته سیاسی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه، ناجوانمردانه ترین شیوه، تنها گذاشتن رییس جمهوری و یاران او در دولت با شیوه فرافکنی و طرح ادعاهای بی اساس است.

منبع:ایرنا

کد خبر 352042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.