۱۸۵ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز اضافه می‌شود

رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از ورود ۱۸۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خبرداد.

به گزارش ایمنا، نواب قائدی اظهار کرد: با تمهیدات شهردار شیراز و همکاری شرکت ایران خودرو دیزل، در شهریور ماه شاهد حضور این اتوبوسها در سطح شهر هستیم.

وی افزود: با این اقدام، در حوزه حمل و نقل عمومی شهر شیراز تحول مطلوبی صورت می گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز در کل کشور و مشکلات مالی رانندگان اتوبوسها و تاکسیهای شیراز، در راستای حفظ کیفیت سرویس دهی خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان و کمک ناچیز به رانندگان پرتلاش و زحمتکش، ناگزیر به افزایش ۱۵درصدی نرخ کرایه‌ی تاکسی ها و سرویس های مدارس شدیم.

قائدی با اشاره به حضور دانش اموزان متناسب با ظرفیت صندلی سرویس‌ها به منظور سلامت و ارامش دانش اموزان در مسیر مدرسه تا منزل گفت: اموزش‌های لازم نیز به رانندگان سرویس‌ها ارائه شده است.

عضو  هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همه واقفیم که با توجه به شرایط موجود، این افزایش نرخ می‌تواند کمک بسیار ناچیزی به مشکلات درامدی رانندگان سرویس مدارس باشد.

قائدی گفت: با توجه به تغییرات در ساختار اداری سرویس‌های مدارس و تغییر مدیریت از سازمان دانش اموزی به انجمن اولیا مربیان، امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش فارس با همکاری شهرداری تمهیداتی پیش بینی کنند تا شهروندان بتوانند در راستای اخذ سرویس برای فرزندانشان و پرداخت هزینه ها با کوچکترین مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی افزود: هزینه دریافتی از مسافران اتوبوس‌ها از این پس به صورت پیمایش کیلومتری در نظر گرفته می‌شود که این امر سبب افزایش قیمت در برخی خطوط و کاهش قیمت درخطوط دیگر شده است.

قائدی گفت: در راستای برنامه ریزی مطلوب‌تر، رفع مشکلات مردم و استفاده از خدمات الکترونیکی، به منظور کاهش پرداخت نقدی در اتوبوس‌ها، انتظار میرود همشهریان با تهیه کارت بلیط ما را در راستای برنامه‌ریزی بهتر یاری رسانند و با این اقدام  متحمل پرداخت هزینه اضافی به رانندگان نشوند.

کد خبر 352028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.