۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
زندگی به زمان زاون...

اینجا زمان زاون است، پر از خاطرات روزگاری که زاون تلاش می‌کرد تا سینما در اصفهان جان بگیرد؛ پر از پوسترهایی که اگرچه به چشم‌نوازی پوسترهای امروز نیستند، اما دیگر هیچ‌گاه تکرار نمی‌شوند نه پوسترها و نه آدم‌هایی که برایشان زحمت کشیده‌اند.

آیین افتتاح نمایشگاه "به زمان زاون" که ارایه کنندۀ پوستر های قدیمی از آرشیو زنده یاد "زاون قوکاسیان" است امروز _ چهارشنبه هفتم شهریورماه_ همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان و با حضور "قدرت الله نوروزی" شهردار اصفهان در موزه هنر های معاصر برگزار شد.

مهدی تمیزی رییس موزه هنرهای معاصر در گفت وگو با ایمنا با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر به مناسبت سی و یکمین سال برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان و در راستای وظیفه خود که ترویج هنرهای تجسمی در حوزه های مختلف است، تعداد ۳۱ پوستر قدیمی از آرشیو زنده یاد زاون قوکاسیان را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: برخی از پوسترهایی که به نمایش گذاشته شده بدون نام طراح است، اما در بعضی از آن ها نام طراح ذکر شده که به دلیل کمبود اطلاعات در هنرهای تجسمی آنها را نمی شناسیم؛ البته امضای برخی هنرمندان مانند عباس کیارستمی و ابراهیم حقیقی و قباد شیوا نیز در ذیل بعضی از پوسترها مزین شده است.

تمیزی گفت: این پوسترها از نظر طراحی گرافیک جزء اولین ساختار هنر گرافیک در شهر اصفهان به شمار می‌رود و به نوعی ما با دیدن این آثار با گرافیک اصفهان در دهه ۳۰ و ۴۰ آشنا می شویم، هم‌چنین از نظر شیوه نشر هم جزء اولین پارامترهای نشر است یعنی اولین فرمول های نشر که وارد اصفهان شد بر روی این پوسترها اعمال شده است.

رییس موزه هنرهای معاصر افزود: بعضی از این پوسترها با دست کار شده اند یعنی تمام آن با ماژیک نوشته شده و برخی از آن ها جزو استنسیل‌های اولیه هستند و کارهایی که چاپ سیلک و نهایتا مانند کار عباس کیارستمی چاپ افست شده هستند.

تمیزی تصریح کرد: در کنار پوسترها تعدادی از آثار زاون قوکاسیان صرفا برای اینکه دوستان وی با این عزیز همزاد پنداری کنند به نمایش گذاشته شده است که از جمله آن‌ها می توان به وسایل شخصی این هنرمند مانند کیف و کفش و عینک و تعدادی از کتاب هایی که به قلم وی منتشر شده است، اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی ضمن افتتاح "نمایشگاه به زمان زاون" از مدرسه صنایع دستی موزه هنرهای معاصر نیز بازدید کرد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از "نمایشگاه به زمان زاون" می‌توانند هفتم تا ۲۳ شهریورماه صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شماره یک وزه هنرهای معاصر، واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

کد خبر 352027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.