۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
روستاهای خوزستان آب شرب ندارند

مشکل آب شرب روستاییان، مشکلات شرکت‌های صنعتی و بیکاری جوانان استان خوزستان از مهم‌ترین موضوعاتی بود که نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها از آن‌ها سخن گفت.

به گزارش ایمنا، حفیظ الله مهمدی، نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات استان متبوعش اظهار کرد: خوزستان دارای مشکلات زیادی است علی الخصوص ریزگردها که تنفس را برای مردم این استان سخت کرده است. گاها در شش ماهه نخست ادارات خوزستان به علت گرمای زیاد و ریزگردها تعطیل می‌شوند.

وی مشکل اصلی استان خوزستان را بحث آب شرب کشاورزان روستایی دانست و گفت: کشاورز هم برای کشاورزی و هم برای آب شرب خود با مشکل مواجه است و  زندگی روزمره آنها دچار مشکل شده است. دولت مقرر کرد که برای کشاورزان کمک های بلاعوضی را در نظر بگیرد ولی هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها افزود: ارایه وام با سودهای بالا به کشاورزان با توانایی مردم همخوانی ندارد. از دولت و مجلس درخواست می‌شود سود وام‌های  کشاورزان را دریافت نکنند و اصل وام را از کشاورزان دریافت کنند و مبلغ وام بدون سود را برای کشاورزان افزایش دهند.

مهمدی تصریح کرد: مقرر شده بود برخی از کشاورزان شهرستان رامهرمز کشت برنج انجام ندهد اما در عوض کانال‌های سنتی کشاورزی از طریق سازمان جهاد کشاورزی تامین و احداث شود و بودجه به آنها تخصیص یابد؛ متاسفانه تاکنون این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است. از دولت  تقاضا می‌شود که رسیدگی به مشکلات خوزستان و شهرستان های این استان را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی از مشکلات شرکت‌های صنعتی سخن گفت و افزود: شرکت‌های صنعتی در شهرستان‌های استان خوزستان به حالت تعطیل درآمده اند. شرکت های صنعتی با ارائه وام های کم بهره تقویت شوند. چرا که رونق این شرکت های صنعتی موجب کم شدن بیکاری در شهرستان های خوزستان که به یک معضل تبدیل شده است، خواهد شد.

عضو شورای رامهرمز بیکاری و عدم اشتغال را برای جوانان استان، شهرستانها، و روستاها یکی ازمشکلات جدی عنوان کرد و گفت: بیکاری به یک معضل تبدیل شده است. با توجه به تجربیات جوانان تحصیل کرده استان  و باتوجه به امکانات استان که نزدیک به 80 درصد نفت و گاز در این استان تولید می شود اما جوانانش بیکار هستند. باید فکری به حال آن‌ها شود.

کد خبر 352026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.