آغاز فعالیت سامبو برای بانوان

رشته رزمی سامبو که زیر مجموعه ای از ورزش های رزمی محسوب می شود، امروز - ۷ شهریور ماه - با حضور بانوان فعال در این رشته در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم  رونمایی از رشته سامبو در بخش بانوان، که سبک جدیدی از ورزش های رزمی است، امروز در سالن هلال احمر اصفهان برگزار شد. در این مراسم حمیدرضا پارسی منش، رییس هیئت ورزش های رزمی اصفهان گفت: این رشته از سال ۱۳۸۹ به ایران و اصفهان وارد شد و در المپیک آسیایی جاکارتا نیز، ایران نمایندگانی رااعزام کرده است. سامبو زیرساخت های متفاوتی دارد، ارزش مدالی آن، با دیگر رشته های رزمی تفاوتی نداشته و از این رو، هیئت ورزش های رزمی اصفهان آماده هر گونه کمک به این رشته است.

وی در مورد سابقه شروع این رشته در بخش بانوان اصفهان تصریح کرد: از یک سال پیش با کمک های خانم مصلح، این رشته در بخش بانوان اصفهان  راه اندازی شد. سامبو ورزش ملی روسیه است و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور کشور روسیه نیز به این ورزش مسلط است. نقطه قوت اصفهان، قهرمان خیزی است و انتظار می رود که ورزشکاران اصفهانی در رشته سامبو نیز موفق باشند. البته سامبو همانند سایر رشته های جانبی رزمی، بودجه کمی به خود اختصاص می دهد و باید از طریق در آمد زایی و اسپانسر و حتی خرج های شخصی، اداره شود که کار را کمی سخت می کند.

رییس هیئت ورزش های رزمی اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان پس از خرم آباد و تهران، سامبو را رسما در استان خود راه اندازی کرد، این رشته که به نوعی دفاع شخصی بدون سلاح محسوب می شود و درسال های اخیر یکی از رشته هایی بوده که همیشه از ایران نمایندگانی برای مسابقات بین المللی اعزام می شود.

در ادامه این مراسم، رییس جمعیت هلال احمر اصفهان ضمن تبریک عید غدیر و هفته دولت در مورد این افتتاحیه گفت: جمعیت هلال احمر، فعالیت های وابسته به امدادرسانی دارد و ورزشکاران بهترین کمک برای جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند. همین طور جوانان، در پیشبرد کارهای هلال احمر نقش تاثیر گذاری دارند و امیدوارم همیشه، جوانان و ورزشکاران در جمعیت هلال احمر فعالیت داشته باشند.

همچنین نگار مصلح، نائب رییس بخش بانوان سامبو در اصفهان در این مراسم اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که با پیگیری های صورت گرفته سامبو را در اصفهان راه اندازی کردیم اما سامبوکاران اصفهانی، بیش از پنج یا شش سال است که مشغول ورزش هستند ولی آن ها بیشتر به دفاع شخصی می پرداختند. در تیرماه، با برگزاری جلسه آموزش مربیگری سامبو در اصفهان، شرایط برای راه اندازی کامل این رشته مهیا شد که امروز توانستیم این مراسم را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصفهان در کنار تهران و خرم آباد، در بخش بانوان این رشته فعال است اما با توجه به تعداد نفرات و امکانات، اصفهان پیشتاز این رشته در صنعت بانوان است. در جاکارتا، سه نماینده  از بانوان داشتیم و در اواخر سال جاری نیز مسابقات آسیایی دیگری برگزار خواهد شد.

گفتنی است این مراسم، با اجرای نمادین چندین مبارزه بین نفرات این رشته در اصفهان و همینطور شبیه سازی یک درگیری خیابانی، پایان یافت.

کد خبر 352016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.