سیاه نمایی علیه دولت در لباس قانون

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوهای سیاه نویسی و سیاه گویی علیه دولت و رییس جمهور؛ ولو اینکه لباس قانونی به خود بگیرد، خلاف مصالح امروز کشور و شکننده انسجام ملی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز، چهارشنبه -۷ شهریور- مجلس شورای اسلامی درخصوص سوال از رییس جمهور در صحن علنی مجلس و دومینوی استیضاح وزیران، تصریح کرد: ما نه مخالف سوال هستیم و نه مخالف پاسخگویی، سوال حق قانونی مردم و نمایندگان مجلس و پاسخگویی وظیفه روشن رییس جمهور و دولتمران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: وقتی چند ماه قبل از رسمیت یافتن سوال یا استیضاح موج خبری و یا رسانه ای آن، به طور مستمر ساخته و پرداخته می شود و مورد بهره برداری مخالفان دولت قرار می گیرد و بهره برداری سیاسی و رسانه ای از اهرم نظارتی وزن بیشتری نسبت به فرآیند قانونی سوال و یا استیضاح پیدا می کند؛ مفهموم است که هدف اصلی طراحان از اصلاح امور و رفتار عمومی با تردید و شائبه مواجه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: سناریوهای سیاه نویسی و سیاه گویی علیه دولت و رییس جمهور؛ ولو اینکه لباس قانونی به خود بگیرد، خلاف مصالح امروز کشور و شکننده انسجام ملی خواهد بود.

روحانی مشخص نکرد توصیه رهبری، توصیه به آرامش بود و یا توصیه به سکوت؟!

رحیمی در عین حال خاطرنشان کرد: واکنش مجلس به پاسخ های رییس جمهور نیز درجای خود پیام روشنی داشت، اما یک ابهام باقی ماند و آن اینکه آقای دکترروحانی برای مجلس روشن نکردید که توصیه رهبری به جنابعالی برای حضور درمجلس توصیه به آرامش بود و یا توصیه به سکوت.

وی ادامه داد: از مقامات عالی نظام به ویژه رییس جمهور استدعا می‌کنم با صراحت بیشتر با مردم سخن بگوید، این مهم می تواند به آرامش فضای کشور به ویژه در سیاست های داخلی و انسجام ملی تاثیر بزرگی داشته باشد، عدم توجه به درخواست اکثریت نمایندگان برای انجام تغییرات ضروری در تیم مدیریتی دولت موجب گلایه شدید بین نمایندگان و همه سلایق را فراهم کرد و تاخیر در تغییرات مدیریتی، دولت را با چالش بیشتری مواجه و دفاع از دولت را سخت تر خواهد  کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: خواب گران کارگزاران کشور درهمه مقاطع خسارت بار است و مباد که امنای مردم درخواب غفلت از تصمیمات مهم فارغ بمانند، درد و دل علامه پارسای شرق، اقبال لاهوری امروز هم می تواند در این خصوص الهام بخش باشد که می گوید: از خواب گران، خواب گران، خواب گران، خواب گران خیز

ناموس ازل را تو امینی تو امینی

دارای جهان را تو یساری تو یمنی، ای بنده خاکی تو زمانی تو زمینی

صهبای یقین در کش و از دیر گمان خیز،

از خواب گران خواب گران خواب گران خیز

فریاد از افرنگ و دلاویزی افرنگ، فریاد ز شیرینی و پرویزی افرنگ

عالم همه ویرانه ز چنگیزی افرنگ، معمار حرم باز به تعمیر جهان خیز

از خواب گران، خواب گران، خواب گران خواب گران خیز.

کد خبر 352001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.