در حوزه قاچاق اصل را رها کرده و به فرع چسبیده‌ایم

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: فرماندهی واحد برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد و جزیره‌ای عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، عبدالحمید خدری در جلسه علنی امروز چهارشنبه -۷ شهریور- تصریح کرد: مجلس قانونی تصویب و خلاء قانونی در این زمینه را رفع کرد، اما متأسفانه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود؛ مجلس در بحث تقنین وظیفه خود را انجام داده و انتظار می رود در بحث نظارت، بعد نظارتی خود را تقویت کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه فرماندهی واحد برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد، افزود: امروز جزیره‌ای عمل می‌شود از نمایندگانی که پیشنهادی برای اصلاح قانون دارند تقاضا می‌شود در این رابطه اقدام اساسی انجام دهند.

وی افزود: روز گذشته در جریان سوال از رییس جمهور، نمایندگان این موضوع را مطرح کردند؛ امروزه افتخار می‌کنیم دوازده و نیم میلیارد در کشور قاچاق انجام شود؛ نقش دولت در مبارزه با کالا مطلوب بوده، اما با یک حساب سرانگشتی این دوازده و نیم میلیارد دلار به منزله ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است که با آن می‌توان حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که بارها صراحتاً در مورد آن تأکید فرمودند مبارزه با قاچاق کالا بوده؛ در دیداری که با معظم له داشتیم فرمودند که قاچاق خنجر از پشت است.

وی افزود: برخی راهکارها برای مبارزه با قاچاق کالا در بحث مدیریت است که باید با رفع موانع و اصلاح تعرفه واردات در این زمینه گامهایی برداشته شود، در رابطه با مدیریت ارز نیز باید محدودیت ارزی ایجاد شود و همچنین نوسازی ماشین آلات فرسوده متناسب با پیشرفت تکنولوژی در دستور کار قرار گیرد.

خدری در تذکری به مسئولان در رابطه با جداسازی بحث قاچاق کولبری و ته‌لنجی تصریح کرد: باید با مفسدان ارزی و اقتصادی برخورد شود؛ نه با کولبران، ما خواسته یا ناخواسته در این رابطه مسیر را اشتباه می رویم؛ اصل را رها کرده و به فرع چسبیده‌ایم. کولبری و ته لنجی معیشت اغلب مرزنشینان را تأمین می‌کند و دغدغه‌ نمایندگان مناطق مرزی است.

کد خبر 351990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.