برگزاری برنامه ترکیبی هنری "ابر رحمت" در باغ غدیر

همزمان با عید غدیر خم، برنامه ترکیبی هنری "ابر رحمت" با اجرای نگارۀ غدیر همراه با نوازندگی گروه موسیقی بین‌المللی سنتی اَمُرداد و اجرای فرم گروه بین المللی آونگ، در باغ غدیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، برنامه ترکیبی هنری "ابر رحمت" منسجم شامل اجرای تابلوی بزرگ نگارگری با تکنیکی متفاوت و استفاده از مواد و مصالح خشک، نقالی، اجرای فرم و گروه موسیقی سنتی است که ترکیبی از بهترین‌های هر فن را در بردارد.

در این برنامه که طراح و مجری آن مدیریت فرهنگی و اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان است، نگارۀ غدیر توسط "مجید صادق زاده" نگارگر و تذهیب کار دارای نشان درجه‌یک هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

آنچه نگارۀ غدیر را متمایز می‌کند چهار شاخصه مهم است؛ ازجمله اینکه نگارگری معمولاً در ابعاد کوچک اجرا می‌شود، اما این اثر در ابعاد ۱۳۰ در ۲۶۰ سانتی‌متر اجرا می‌شود. هم‌چنین مواد مصرف‌شده در این نگاره شامل گچ، پاستل، مداد رنگ و پودر رنگ است درحالی که در نگاره‌های کنونی از آکریلیک، آبرنگ و یا گواش برای اجرا استفاده می شود.

شاخصۀ سوم در نگارۀ غدیر، اجرای کار در فضای باز، با بیش از دو هزار تماشاکننده به‌صورت زنده است و تلفیق چندین هنر مختلف شامل نگارگری، نقالی، فرم و موسیقی سنتی در یک برنامه و به‌صورت هماهنگ از دیگر ویژگی های آن بشمار می‌رود.

این برنامه با نوازندگی گروه موسیقی بین المللی سنتی اَمُرداد به سرپرستی "سعید دائی زاده" و اجرای فرم گروه بین المللی آونگ به سرپرستی "زهرا شفیع" همراه است، هم‌چنین "مرشد قاسم هاشمی" متخلص به "زرین کلاه"، نقال، شاهنامه‌خوان، پرده‌خوان، پایه‌گذار مکتب خراسان در شاهنامه‌خوانی اصفهان که ارایه‌دهنده موسیقی مقامی و پهلوانی است به اجرای برنامه می‌پردازد.

گفتنی است، "علی غلامی" کارشناس ارشد پژوهش هنر و دبیر نشست‌های تخصصی نگارگری ایران، دبیر اجرایی بخش تجسمی برنامه ترکیبی هنری "ابر رحمت" است. این برنامه چهارشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ در مجموعه فرهنگی باغ غدیر برگزار می شود.

کد خبر 351973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.