نباید کالای قاچاق را تطهیر کنیم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: وقتی کالای قاچاق کشف و در انبار دستگاه اجرایی نگهداری شده و پس از آن به فروش می رسد، در واقع تطهیر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، عبدالرضا مصری در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع ومعادن مجلس درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: قاچاق اصولا چرخه تولید در کشور مبدا را فعال می کند، براین اساس درآمدزایی، اشتغال، بهبود کیفیت تولید، مالیات بر سود و سایر دستاوردهای مفید برای آن کشور محسوب می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقابل کشوری که قاچاق به آن وارد می شود با بیکاری، خروج ارز، رونق دلالی و نابودی اطمینان به تولید داخلی مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جلوی واردات ۲۵ میلیون دلار قاچاق به کشور گرفته شود، سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، افزود: بنابراین اگر براساس آمارهای منتشر شده ۱۲ میلیارد دلار قاچاق به کشور وارد شود، سالانه ۶۵۰ هزار شغل در داخل کشور از بین می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز در سخنان خود تاکید کردند قاچاق ضربه مهلکی به کشور می زند، تصریح کرد: به نظر می رسد مشکل اصلی در مبارزه با قاچاق عدم برخورد جدی است و هنوز باورمان نشده قاچاق یکی از ریشه های اصلی آسیب های اجتماعی است و زمینه فرار مالیاتی و پولشویی را رقم می زند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید کالای قاچاق را تطهیر کرد، خاطرنشان کرد: چرا قاچاقچی کالایی را وارد می کند عیب محسوب می شود اما دستگاه اجرایی آن را بفروشد عیب نیست، لذا باید همانند کشورهای دیگر این کالاها را معدوم کرد.

کد خبر 351971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.