منشور اخلاقی رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷

در راستای بهبود وضعیت سرویس مدارس و جلب رضایت دانش آموزان و اولیاء آنها، منشور اخلاقی سازمان تاکسیرانی در ۱۸ بند تنظیم و در هیئت مدیره و شورای سازمان تاکسیرانی اصفهان به تصویب رسیده است.

به گزارش ایمنا، بی‌تردید بهبود وضعیت سرویس دانش آموزان و رضایت خاطر والدین دانش آموزان می‌تواند قسمت قابل توجهی از امنیت روانی خانوادگی و اجتماعی شهر را تأمین کند.

مشروح منشور اخلاقی رانندگان سرویس مدارس درسال تحصیلی ۹۸-۹۷ به شرح زیر است:

۱.  راننده متعهد و ملزم به سرویس دهی به دانش آموزان معرفی شده، در روزهایی که مدارس فعالیت دارند، است.

۲.  راننده موظف به رعایت تعداد سرنشین خودرو مندرج در کارت خودرو است.

۳.  راننده موظف است حداقل ۱۰ دقیقه زودتر از شروع فعالیت مدارس، دانش آموزان را به آنجا رسانیده و حداقل پنج دقیقه زودتر از تعطیل شدن در محل حاضر باشد.

۴.  درصورتی‌که راننده به هر دلیلی نتوانست سرویس‌دهی را انجام دهد مراتب را فوراً به شرکت اعلام کند.

۵.  استفاده از هرگونه نوار کاست و یا  CD موسیقی غیرمجاز در هنگام سرویس‌دهی به دانش آموزان اکیداً ممنوع است.

۶.  حفظ نظافت خودرو و راننده الزامی است و راننده موظف است نسبت به پوشیدن لباس فرم نظیف که سازمان به شرکت ابلاغ می کند، اقدام کرده و در صورت عدم رعایت تابع تصمیمات هیئت انضباطی خواهد بود.

۷.  استعمال دخانیات درهنگام سرویس‌دهی اکیداً ممنوع است.

۸.  رعایت حجاب و شئونات اخلاقی و اسلامی الزامی است.

۹.  استفاده از هرگونه الفاظ رکیک و زننده و شوخی‌های خارج از شئونات در هر صورت ممنوع است.

۱۰.  در صورتی که مالکیت خودرو متعلق به راننده نباشد کلیه تعهدات باید توسط راننده طرف قرارداد اجرا شود.

۱۱.  راننده موظف است هر گونه بی انضباطی و یا موارد دیگر که توسط دانش آموزان به وقوع می پیوندد را جهت پیگیری به دفتر شرکت اعلام و از هر گونه برخورد مستقیم با دانش آموزان خودداری کند.

۱۲.  راننده متعهد می شود نسبت به اخذ مجوز لازم جهت سرویس مدارس از طریق سازمان تاکسیرانی اقدام کند.

۱۳.  راننده موظف است کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی و مفاد آئین نامه را در تمام موارد رعایت کرده و از کوتاه‌ترین مسیر برای رساندن دانش آموزان استفاده کند.

۱۴.  در صورتی‌که به علت اختلال و یا هر گونه بی‌نظمی درسرویس، خانواده‌ها کرایه خود را پرداخت نکنند ومشخص شود که راننده مقصر بوده کلیه ضرر و زیان وارده و خسارت مربوطه به عهده راننده خواهد بود.

۱۵.  راننده تحت هیچ شرایطی مجاز به توقف در بین راه و پیاده کردن دانش آموزان بدون هماهنگی و اطلاع اولیاء، نبوده و فقط مجاز به توقف در جلوی درب منزل است.

۱۶.  به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر منتظره در زمان پیاده کردن دانش آموزان از خودرو، راننده موظف است شخصاً پیاده شده و دانش آموزان را وارد منزل و یا مدرسه کند.

۱۷.  در صورت لزوم، کیف و وسایل همراه دانش آموزان، صرفاً توسط شخص راننده در صندوق عقب خودرو قرار گیرد.

۱۸.  در صورت عدم حضور دانش آموز در موعد مقرر جهت سوار شدن به خودور، راننده موظف است جهت اطلاع رسانی، از طریق زنگ درب منزل اقدام کرده و از بوق‌زدن‌های ممتد خودداری کند.

به گزارش ایمنا، شهروندان اصفهان می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف با تلفن گویای بازرسی ۳۵۶۸۸۱۰۰ تماس گرفته و یا درفضای مجازی به آدرس TAxikhabar @ با روابط عمومی سازمان مدیریت ونظارت برتاکسیرانی شهرداری اصفهان در ارتباط باشند.

کد خبر 351963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.