محصولات کشاورزی لنجان برندسازی می‌شوند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: به دلیل مرغوبیت گردو و بادام روستاهای بخش باغبهادران مشتریان متعددی نه تنها از داخل استان، بلکه از نقاط مختلف کشور تمایل به خرید این محصول از کشاورزان را دارند و به همین دلیل باید با برندسازی این محصولات ارتقای معیشت مردم را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان؛ مهدی صفرخانلو در جمع مردم روستای چم نور اظهار کرد: امروزه به دلایل مختلف شاهدیم که روستاییان به شهرها مهاجرت کرده اند به گونه ای که برخی روستاها خالی از سکنه شده درحالی که اقتصاد روستایی نمادی از خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در سال های اخیر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشته اند و این مهم عرصه برای فعالیت جهادی شده است و در این میان روستاها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه روستاها همواره در زمینه های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و... از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده اند، تصریح کرد: تلاش کرده ایم با حرکت هدفمند و برنامه ریزی شده این پتانسیل ها را در روستاهای شهرستان بیش از پیش فعال کرده و از آن در راستای توسعه و رونق اقتصادی روستاها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تلاش روستاییان در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ این سرزمین بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز نیز که جهاد اقتصادی را در پیش رو داریم انتظار می رود روستاییان همچون هشت سال دفاع مقدس در صحنه حضور یافته و با تولید محصولات با کیفیت شاهد خودکفایی محصولات کشاورزی باشیم.

صفرخانلو اضافه کرد: قطعا اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در روستاها از یک سو و انجام مطالعات و بررسی کارشناسانه پتانسیل های روستاها و برنامه ریزی در راستای بالقوه کردن این ظرفیت ها و اهتمام جدی به رسیدگی و مرتفع کردن نارسایی های روستاها از سوی دیگر می تواند شکوفایی اقتصاد روستایی را رقم بزد.

وی با بیان اینکه روستاهای بخش باغبهادران دارای ظرفیت عظیمی چون طبیعت بکر و دست نخورده است، عنوان کرد: پتانسیل های گردشگری این روستاها از حیث منابع طبیعی و تاریخی مورد توجه گردشگران است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با ورود گردشگران به روستا باید تمامی نیازهای آنها شامل تغذیه سالم، امکانات رفاهی و... توسط روستاییان پاسخ داده شود که این خود نشانگر ظرفیت و تنوع اشتغال زایی صنعت گردشگری است.

وی برندسازی محصولات کشاورزی بخش باغبهادران را نیازی اساسی دانست و افزود: پرورش درخت گردو و بادام در روستاهای بخش باغبهادران قدمتی طولانی دارد، به طوری که منبع درآمد بسیاری از روستاییان است.

صفرخانلو یادآور شد: به دلیل مرغوبیت گردو و بادام روستاهای بخش باغبهادران مشتریان متعددی نه تنها از داخل استان، بلکه از نقاط مختلف کشور تمایل به خرید این محصول از کشاورزان را دارند و این مهم باعث شده نام روستاهای این بخش بر سر زبان ها جاری  باشد، اما آنگونه که باید این محصولات شناخته شده نیستند پس باید با برندسازی این محصولات ارتقای معیشت مردم را رقم بزنیم.

وی متذکر شد: برگزاری نخستین جشنواره گردو و بادام در شهر باغبادارن نیز با هدف برندسازی این محصولات انجام گرفته و باید با برنامه ریزی های مدون در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد چراکه اگر این محصولات به درستی به مردم شناسانده شود، با بازار تقاضای بالایی در سال‌های آینده روبه‌رو خواهیم بود و این مسئله زمینه را برای گسترش باغ‌های گردو و افزایش اشتغال و تقویت اقتصاد روستایی را فراهم می‌کند .

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: اطلاع رسانی مناسب و استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی، برگزاری جشنواره‌های متعدد بادام و گردو، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه گردو در روستاها و شهر باغبادران، بسته‌بندی مناسب و شکیل بادام و گردو برای صادر کردن به استان‌های دیگر و خارج از کشور از راهکارهای مناسب برای شناساندن و افزایش بهره وری در زمینه محصولات استراتژیک روستاهای بخش باغبهادران است

.

کد خبر 351951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.