به فکر تسخیر بازارهای جهانی باشیم

خمینی شهر-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: باتوجه به قابلیت هایی که در زمینه های کشاورزی، ریخته گری، طلاسازی و... در استان اصفهان وجود دارد، نباید حوزه فعالیت آنان تنها در سطح استانی و ملی بماند بلکه دست مایه تمامی این حوزه ها قابلیت ارایه به جهان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خمینی شهر، محمدعلی شجاعی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های این شهرستان همزمان با هفته دولت، گفت: در شهرستان خمینی شهر شاهد افتتاح پروژه ها و اقدامات خوبی بوده ایم چراکه همه مسئولان برای خدمت گذاری به مردم در پست های مدیریتی قرار می گیرند و در تمام عمر کاری خود نباید دغدغه ای به جز رفع مشکلات مردم داشته باشند.

وی با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح پروژه های آموزش و پرورش این شهرستان گفت: دانش آموزان امید آینده ایران هستند پس باید امروز برای این نسل سرمایه گذاری کرد تا آینده کشور تضمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: در بازدیدهایی که تاکنون از مدارس شهرستان های استان اصفهان انجام شده وضعیت مناسبی را شاهد نبوده ایم و این موضوع سبب نگرانی مسئولان شده البته پیگیری خود را دو برابر کرده ایم تا تمامی طرح های آموزشی را به نتیجه برسانیم.

سرمایه گذاران به بازارهای جهانی وارد شوند

وی در ادامه ضمن بازدید از گلخانه ها این شهرستان در نشست با گلخانه داران خمینی شهری گفت: باتوجه به قابلیت هایی که در زمینه های کشاورزی، ریخته گری، طلاسازی و... در استان اصفهان وجود دارد، نباید حوزه فعالیت آنان تنها در سطح استانی و ملی بماند بلکه دست مایه تمامی این حوزه ها قابلیت ارایه به جهان را دارد.

شجاعی با تاکید بر اینکه نباید نگاه استانی و داخلی در ارائه محصولات داشت و به فکر بازارهای جهانی باشیم، ادامه داد: امروز در کشور به وجود متخصصان و کارشناسانی نیاز است که چگونگی ورود به بازارهای جهانی را آموزش دهند و در این راستا سرمایه گذاران باید نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به بازار خارجی نگاه نداریم و توسعه را فقط محدود به محیط خود می بینیم، خاطرنشان کرد: توسعه یعنی حضور در بازارهای خارجی که بتوان محصولات را ارائه دهیم و اگر در کنار سرمایه گذاری به بازار خارجی توجه نکنیم هیچ پیشرفتی برای آنان و کشور وجود نخواهد داشت.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذار موفق محصولات را با بازاریابی آنگونه که مشتری می خواهد عرضه می کند، اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی در بازاریابی و شناسایی سلیقه های مشتری بسیار مهارت دارند و این گونه توانسته اند بازارهای دنیا را دست بگیرند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان باید در کنار سرمایه گذاران قدم بردارند، اما باید مسیر هدف را برای سرمایه گذار مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار، معاون استاندار اصفهان با حضور در شهرستان خمینی شهر دو پروژه آموزشی در شمال شهر، یک پروژه برق رسانی در گردنه دوشاخ کمربندی خمینی شهر و بخش های زایمان و اتاق عمل بیمارستان ۹ دی منظریه را افتتاح کرد، همچنین از بازار گل و گیاه سپاهان شهر درچه، پارک ساحلی و بام سبز بازدید و چندین گلخانه تولید صیفی جات را افتتاح کرد.

کد خبر 351919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.