جشنواره"آب و سیمرغ" با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره آب و سیمرغ با محوریت نقاشی، عکاسی و داستان نویسی کودکان به منظور فرهنگ سازی روش‌های صرفه جویی در مصرف آب، اهمیت آب در زندگی روزمره، کودک و صرفه جویی در آب، اصفهان، آب، خشکسالی و رویای من، بازیافت آب با معرفی برگزیدگان در پارک جنگلی ناژوان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، این جشنواره به همت خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مرداد ماه سال جاری طی یک فراخوان از کودکان خوش ذوق اصفهانی در خواست کرد تا با هنر خود، ارزش های والای حفظ و نگهداری آب را در شرایط بحرانی و خشکسالی فعلی به نمایش بگذارند.

 معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: برنامه‌هایی که در هفته فرهنگی آب به همت مدیریت شهری اصفهان برگزار شد تلاش کرد تا اهمیت و ارزش آب را در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به تصویر بکشد.

مرتضی رشیدی ادامه داد: این برنامه‌ها در بخش های مختلف با رویکردهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و تفریحی ورزشی تعریف شد تا هدف اصلی خود که همان مدیریت مصرف بهینه آب و منابع انرژی است را در سطح جامعه نهادینه کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان در حوزه آب تمامی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: شهرهای بسیاری از سرچشمه تا آبریز در مسیر زاینده رود قرار دارند که امیدواریم آنها نیز با رعایت فرهنگ مصرف درست آب به جاری شدن بهتر این رود کمک کنند که البته نسل جوان می توانند زمینه ساز و یاری‌گر بیشتری در این زمینه‌ باشند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه در رابطه با موضوع خشکسالی و کمبود منابع آبی ضروری به نظر می‌رسد احساس مسئولیت، اتحاد و همبستگی تمام شهروندان و حتی تمام هم‌میهنان به منظور رفع مشکلات و عبور از این بحران خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در کنار این برنامه، خانه کودک با ارائه بازی‌های متنوع فکری، زمینه تفریح و بازی سالم و دسته جمعی کودکان و نوجوانان را فراهم آورده و پرفورمنس‌های نقره ای که آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی را به نمایش گذاشته بودند نیز جذابیت و جلوه خاصی به این برنامه دادند.

کد خبر 351915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.