بازار موبایل اصفهان با کمبود مواجه است

رییس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان تلفن همراه اصفهان گفت: مشکل کنونی بازار موبایل اصفهان گرانی نیست بلکه فقدان کالا شرایط این بازار را بر هم زده و منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

حسین میر شمشیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تلفن همراه جزو کالاهای غیراساسی قرارگرفته و قرار بر آن است که با ارز آزاد وارد شود اما به دلیل شرایط پیش‌آمده در واردات تلفن همراه، اکنون کالایی در بازار برای فروش وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پس از مدت‌ها ثبت سفارش تلفن همراه از هفته گذشته شروع شده است اما تا زمانی که این کالا وارد و توزیع شود تقریباً یک ماه به طول می‌انجامد و دراین مدت در تعادل نگه‌داشتن بازار بسیار مشکل است.

میرشمشیری با اشاره به خبر عرضه ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه ثبت سفارش شده در آینده نزدیک به بازار کشور، گفت: هرچند مصرف تلفن همراه در کشور به‌طور ماهانه بسیار بیشتر از این میزان است اما چون این تعداد با ارز چهار هزار و۲۰۰ تومان واردشده‌، به تعادل بازار و کاهش نرخ‌ها  کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این تعداد گوشی هنوز از گمرک ترخیص نشده بنابراین هنوز مشخص نیست چه تعداد از این کالاها سهم اصفهان می‌شود.

به گزارش ایمنا، عرضه ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه ثبت سفارش شده و ماندن این تعداد گوشی در گمرک ازجمله سوژه‌هایی است که در مدت اخیر بسیار در مورد آن شنیده می‌شود درحالی‌که به گفته مسئولان با ورود آن‌ها به بازار تا حدود زیادی نابسامانی وضعیت عرضه گوشی کاسته شده و قیمت‌ها برطرف می‌شود.

کد خبر 351910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.