۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
مأمنی برای رنج‌ دوران

جوانی می‌گذرد و کهن‌سالی از راه می‌رسد. چه کسی را توان گذر از کهن‌سالی است؟ بی‌آنکه خود را از بیماری ، کهولت و تنهایی امان یابد، آنگاه ‌که دستان را توانی و پاها را قوتی نیست برای چرخاندن چرخ‌های حیات و چشم‌ها را اگر سویی باشد، سویش دستانی است دست‌گیر، تا آن زمان که این چرخ بچرخد و نوبت به ما برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پدران و مادران ما آنان که خشت خشت این شهر را برافراشته‌اند و نفس‌هایشان گرمی این دیار است؛ دیاری که روزی پدرانمان میراث دارش بودند، با ذره‌ذره از وجود و عمرشان ساختند و آبادش کردند. کوچه کوچه این دیار و خشتِ بناهایش، شیار و چروکی ساخت بر چهره و دستان پدران و مادرانمان... دستانی که امروز شایسته دستگیری و مهر ما هستند.

تلاش امروز ما برای فراهم آوردن رفاه و آرامش این عزیزان، جبران قطره‌ای است از دریای مهری که آنان تا به امروز نصیبمان کردند و بر ماست که خانه‌ای درخور بزرگی‌شان بنا کنیم تا شاید بتوانیم التیامی باشیم بر دردها و رنج‌هایی که روزگار بر دوششان نهاده است.

سال ۱۳۹۲ بود که جمعی از خیران خمینی شهر پایه های راه اندازی بزرگ‌ترین خانه سالمندان استان اصفهان را بنا نهادند. اسفند ۱۳۹۳ بود که باغی به وسعت  ۲۰ هزار متراز سوی خیری به نام علیرضایی به خیریه سالمندان فرزانگان اهدا شد که دو هزار متر از این باغ با تغییر کاربری و ایجاد امکاناتی مانند آب‌لوله‌کشی، خط تلفن، برق، گاز و… گام نخست برای راه اندازی خانه سالمندان با اعتبار یک میلیارد تومان برداشته شد.     

رضایی، مدیرعامل خیریه فرزانگان خمینی‌شهر از اتمام فاز نخست خانه سالمندان خمینی شهر خبر داد و به خبرنگار ایمنا گفت: این مجموعه قرار است به سه فاز مجزا تبدیل شود که  فاز اول آن در سال ۹۴ کلنگ زنی شده است و دارای پنج هزار متر ساخت و ظرفیت ۲۰۰ نفر مددجو دارد . این فاز با پنج میلیارد تومان اعتبار به مرحله سفیدکاری رسیده است.

وی در خصوص فاز دوم این پروژه افزود: این بخش از پروژه دارای ۱۷۰ واحد کاشانه ۵۰ متری است که به ‌صورت سراچه‌های مجزا طراحی و برای سالمندان متأهل پیش‌بینی‌شده است که گودبرداری آن تا پایان سال جاری انجام می‌شود. فاز سه این پروژه  شامل سالن ورزشی، سالن تئاتر و استخر سرپوشیده است که جهت رفاه حال سالمندان وعموم مردم تعبیه ‌شده است که سال آیند گودبرداری می‌شود.

رضایی حفظ کرامت انسانی سالمندان را هدف بزرگ راه اندازی این مجموعه دانست و اظهار کرد: اولویت در این مرکز ارایه خدمات به سالمندان مستضعف است؛ امید داریم بتوانیم خانه‌ای درخور بزرگی‌شان بنا کنیم.

کد خبر 351907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.