بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ در شهرضا

شهرضا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: در پنج ماه نخست امسال و مدت مشابه در سال گذشته، بیماری‌های قلبی و عروقی، مهمترین علت مرگ و میر شهرضایی‌ها در حوادث غیرترافیکی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حبیب صادقی در نشست خبری، با بیان اینکه خدمات اورژانسی نخستین خدمت نظام درمانی کشور به حادثه دیدگان است، اظهار کرد: استقرار کدهای اورژانس و فعالیت مأموران امدادی آن در شهرستانی مانند شهرضا که در جوار جاده ترانزیتی کشور واقع شده و معین شهرستان‌های اطراف نیز هست، اهمیت بیشتری دارد.

وی از استقرار و امدادرسانی هفت پایگاه اوژانس پیش بیمارستانی و یک اتاق فرمان مشترک با دهاقان در این شهرستان خبر داد و افزود: در پنج ماه نخست سال جاری، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ شهرضا برقرار شده که منجر به انجام سه هزار و ۳۶۱ مأموریت اورژانسی شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با بیان اینکه مدت زمان رسیدن کدهای اورژانس به محل حادثه از مهمترین فاکتورهای سنجش عملکرد مراکز اورژانس است، تصریح کرد: میانگین زمان رسیدن مأموران اورژانس شهرضا به محل حادثه در حوادث شهری، شش دقیقه و۳۰ ثانیه و در حوادث جاده‌ای ۷.۵ دقیقه است که این مقادیر کمتر از میانگین استاندارد اعلام شده است.

صادقی از ۱۲ مورد فوت ناشی از تصادفات رانندگی در صحنه حادثه از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تغییری نکرده است.

وی از انجام دو هزار و ۳۲۸ مآموریت غیر ترافیکی در این شهرستان در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: مجموع مأموریت‌های اورژانسی در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴.۱۶ درصد افزایش داشته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با بیان اینکه در همین مدت حوادث ترافیکی و غیرترافیکی شهرستان، هزار و ۳۳ مصدوم داشته است، اظهار کرد: مصدومان حوادث ترافیکی ۵.۴ درصد و مصدومان حوادث غیر ترافیکی ۱۸.۵۳ درصد، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

صادقی همچنین از افزایش مأموریت‌های غیر تصادفی در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۲۴ مورد در صدر ماموریت‌های غیر ترافیکی شهرضا قرار دارد، پس از آن سقوط با ۱۶۳ مورد و سایر حوادث از جمله حوادث محیط کار با ۱۸۲ مورد، در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲۹ مورد از مصدومان حوادث ترافیکی انتقال یافته به بیمارستان راکبان موتورسیکلت و سرنشینان خودرو و عابران پیاده به ترتیب با ۳۶۸ و ۱۰۲ نفر مصدوم، در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال ۱۵ مورد حادثه ویژه ترافیکی در شهرضا اتفاق افتاده است، تصریح کرد: شمار این حوادث در مدت مشابه سال قبل، ۱۳ مورد بوده است.

صادقی در ادامه افزود: از جمله حوادث ویژه غیر ترافیکی شهرستان در پنج ماهه نخست امسال، حادثه کار مربوط به یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی رازی با ۳۰ مصدوم و حادثه انفجار کپسول گاز با شش مصدوم بوده است.

وی از ۱۴ مورد احیای موفق در این مدت توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان خبر داد و افزود: شهرضا از این نظر بعد از اصفهان، در جایگاه دوم استان قرار دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا اضافه کرد: در طرح امداد تابستانی کدهای اورژانس شهرضا در روزهای عادی از ساعت شش عصر تا یازده شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب در حاشیه جاده‌ها مستقر هستند.

کد خبر 351891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.