برداشت ۸ هزار تن طالبی از مزارع شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: امسال هشت هزار تن طالبی از مزارع شهرستان برداشت می‌شود که علاوه بر شهرهای استان اصفهان به سایر مناطق نظیر چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد و تهران نیز ارسال می شود.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: با هدف افزایش بهره‌وری از منابع آب و راندمان آبیاری، طرح  آبیاری قطره‌ای در منطقه "مهیار" در سطح ۳۱.۸ هکتار از مزارع این منطقه اجرا شد.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار هکتار از مزارع شهرستان مجهز به سیسم آبیاری تحت فشار است، تصریح کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۸۲۹ میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا همچنین از اجرای طرح دیگری برای آبیاری قطره‌ای در منطقه "وشاره" این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح نیز در سطحی معادل ۱.۵ هکتار و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیون ریال اجرا شد.

باقری با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از خشک شدن باغات در مناطق روستایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۰۰ متر لوله پلی اتیلن به باغداران و کشاورزان روستاهای "هوک"،"پنجگان"، "هونجان"، "دهک" و "اسفرجان" تحویل داده شده است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی برای تأمین نفت گاز کشاورزان و دامداران منطقه، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۸۹ هزار و ۴۵۰ لیتر نفت گاز بین مرغداران، صنایع کشاورزی، دامداران و ادوات کشاورزی توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا همچنین با بیان اینکه  متوسط تولید محصول طالبی در هر هکتار از مزارع این شهرستان ۴۰ تن است، اظهار کرد: امسال هشت هزار تن از این محصول از مزارع شهرستان برداشت می‌شود که علاوه بر شهرهای استان اصفهان به سایر مناطق کشور نظیر چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و تهران نیز ارسال می شود.

باقری از تجهیز تمامی مزارع کشت صیفی در این شهرستان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود: از مجموع ۱۷  هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت پاییزه و دو هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردار در بخش کشاورزی و باغبانی شهرستان شهرضا فعال هستند، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و تهیه کودهای شیمیایی استاندارد، محصولات با کیفیت برداشت شود.

کد خبر 351862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.