بسته‌های تشویقی در چارچوب طرح تفصیلی شهر

یک کارشناس شهرسازی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی شهرداری باید با طرح تفصیلی شهر منطبق باشد، گفت: اگر بسته‌های تشویقی شهرداری در حیطه اهداف طرح تفصیلی باشد، قابلیت عملیاتی شدن را خواهد داشت.

مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به ظرفیت محله‌ها و مناطق مختلف از ضروری‌ترین اقدامات برای رونق ساخت و ساز به شمار می رود، بدون شک اگر بر محله محوری که در سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز بر آن تاکید شده توجه ویژه‌ای شود، شاهد رونق ساخت و ساز در شهر خواهیم بود.

 وی ادامه داد: نیاز هر منطقه باید با توجه به ظرفیت‌های آن تعریف شود و پروژه‌های شهری منفعت منطقه را در نظر بگیرد نه اینکه شاهد فروش تراکم بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها باشیم.

این کارشناس شهرسازی به تهیه بسته‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در شهر اشاره کرد و افزود: بسته‌های تشویقی شهرداری باید با طرح تفصیلی شهر منطبق باشد، در واقع اگر بسته‌های تشویقی در حیطه اهداف طرح تفصیلی باشد، قابلیت عملیاتی شدن را دارد و به رونق ساخت و ساز نیز کمک خواهد کرد.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به نقش مشارکت مردمی در استفاده از ظرفیت‌های مناطق اظهار کرد: بهترین راه در زمینه افزایش مشارکت مردمی، معرفی طرح‌ها و پروژه‌های شهری در منظر مردم قبل از اجرای آنها است، اما معمولا شهروندان بعد از اجرای پروژه از آن مطلع می‌شوند.

کیهان‌فر با تاکید بر اینکه شرایط مشارکت مردمی باید برای تمامی اقشار جامعه یکسان و قابل سهولت باشد، گفت: اگر طرح‌ها شفاف و روشن و با آگاهی مردم به مرحله اجرا برسند، شاهد افزایش مشارکت مردم خواهیم بود که در این میان توجه به قشر متوسط و مشارکت آنها نقش به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: اگر جامعه شهری مشارکت قشر متوسط را از دست بدهد به سمت فروپاشی خواهد رفت و متاسفانه با شرایط فعلی قشر متوسط در حال تبدیل شدن به اقشار ضعیف جامعه هستند.

کد خبر 351811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.