آثار مکشوفه در مترو  فرهنگ غنی شهر اصفهان را نشان می دهد

یک کارشناس عملیات حفاری در مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی و آثار مکشوفه در عملیات خط یک مترو اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و موزه بدون دیوار شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جعفری زند در مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی اظهار کرد: در کاوش‌های علمی یا عملیات حفاری به آثاری برمی خوریم که باید در حفظ آن کوشا باشیم چنانچه این عملیات‌های حفاری با حضور کارشناسان ادامه پیدا کند؛ می توان پازل‌های گمشده تاریخی این شهر را سر جایش قرار داد.

وی افزود: این آثار که مربوط به دوره سلجوقیان و آل بویه است، فرهنگ غنی اصفهان را نشان می دهد. هر گوشه اصفهان گنجینه ای مربوط به گذشته را در خود دارد؛ همانند سر در مسجد جامع که نشان دهنده فرهنگ غنی این شهر است.

جعفری زند ضمن تشکراز استاد نعمت الهی و استاد بصرایی که ساخت نمونه گچی مجسمه تختی را برعهده داشتند، افزود: بعد از ساخت نمونه گچی این مجسمه، نمونه برنزی آن ساخته و برای قرار گیری در ایستگاه مترو تختی در کنار آثار مکشوفه آماده شد. بنا به گفته وی ساخت این اثر در کمیته معماری و هنر سازمان قطار شهری مطرح و به تصویب رسیده است.

کد خبر 351776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.