روابط ایران و سوریه قابل معامله نیست

وزیر دفاع سوریه گفت: در سایه حمایت ها و همکاری با ایران بود که پیروزی های بزرگ بر گروه های تروریستی رقم خورده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «سپهبد علی ایوب» در دیدار با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در سایه ادامه همکاری های دو جانبه منافع ملی خودمان را محقق خواهیم کرد.

او در واکنش به پیشنهاد آل سعود و آمریکایی ها در فاصله گرفتن دمشق از تهران و محور مقاومت تا از آنها هم از حمایت گروه های تروریستی دست بردارند و جنگ نیابتی تروریست ها را علیه دمشق به پایان ببرند، تاکید کرد: به هیچ طرف و کشوری اجازه نخواهیم داد که به روابط محکم و استوار دو کشور خدشه ای وارد کند.

جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد: به هیچ وجه جایگاه رفیع و ارزنده جمهوری اسلامی ایران را با اشغالگران، جنگ طلبان و نیز غارتگران به معامله نخواهیم گذاشت. همکاری های ایران و سوریه برپایه اعتماد دو جانبه و توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی ریزی شده و هرگز قابل معامله نیست.

علی ایوب اظهار کرد: پیروزی های به دست آمده در جبهه های نبرد علیه تروریسم، نگرانی دشمنان و در راس آنها آمریکا را درپی داشته که سیاست و تلاش های خود را در منطقه ، در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی پیگیری کنند.

وی افزود: دمشق بر این باور است که سیاست تنها منافع ملی نیست، بلکه به اصول و ارزشهایی استوار است که در میان ایران و سوریه پابرجاست و لذا روابط دو جانبه تهران و دمشق به صورت مستمر و گسترده برقرار است و از تجارب همدیگر نهایت استفاده را خواهیم برد.

به گزارش ایمنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز  در صدر یک هیات نظامی وارد دمشق شد و پس از برگزاری مراسم رسمی استقبال نظامی با سپهبد علی ایوب همتای سوری خود درباره آخرین تحولات منطقه و جهان، مبارزه با تروریسم، تحکیم محور مقاومت و نیز بررسی راهکارهای گسترش همکاری های دفاعی ونظامی تهران و دمشق گفت‌وگو کرد.

قرار است در  این سفر دوره روزه، وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و سوریه توافقنامه همکاری های دفاعی امضا کنند که زمینه های گسترده فرا روی تهران و دمشق برای همکاری به ویژه در زمینه بازسازی زیرساخت های دفاعی ارتش سوریه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 351762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.