۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
آمستردام؛ شهر تقاطع‌های امن

آمستردام یکی از شهرهای آرمانی و دوستدار محیط زیست است که هدفش مشارکت شهروندان و دولت برای برخورداری از هوایی پاک و محیطی به دور از آلودگی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمستردام پایتخت کشور هلند و یکی از شهرهای دوستدار با محیط زیست (Eco-Friendly Cities) است که در آن تعداد دوچرخه ها از تعداد انسان‌ها بیشتر است؛ در این شهر 300 ایستگاه شارژ دوچرخه وجود دارد که علاقه‌مندان به دوچرخه‌های الکتریکی می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

آمستردام؛ شهر تقاطع‌های امن و بدون استرس

یکی از مشخصه‌های شهر آمستردام برخورداری از تقاطع‌های بدون استرس است. در واقع طراحی تقاطع‌های امن برای دوچرخه و اتومبیل، در همه شهرهای جهان نوعی چالش محسوب می‌شود، به گونه ای که برخی از شهرها برای آن راه حل‌های پیچیده ای را ارائه می‌دهند. اما در شهر آمستردام طراحی تقاطع‌ها نسبتا ساده است، زیرا سازگاری با ترافیک خودروها نگرانی مهمی محسوب نمی‌شود. جالب است بدانید که در بیشتر شهرهای جهان، خطوط دوچرخه بسیار کم‌تر از شبکه عمومی خیابان برای عبور و مرور وسایل نقلیه هستند. اما در شهر آمستردام نقشه شبکه خیابان منطبق بر نقشه شبکه دوچرخه است، به گونه‌ای که تقریبا تمام خیابان‌های شهر دارای امکانات دوچرخه‌ سواری بی‌نظیر است و محدودیت تردد اتومبیل در بسیاری از خیابان‌ها مشاهده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شهر آمستردام  این است که شهروندان آن لباس‌های سازگار با محیط زیست را به تن کرده و از خوردن غذاهای ارگانیک خانگی لذت می‌برند که در آن‌ها خبری از محصولات شیمیایی نیست.

Oude Kerk؛ قدیمی‌ترین ساختمان آمستردام

اما شهر آمستردام، پایتخت کشور هلند دارای جاذبههای توریستی بسیار زیادی است که هر سال گردشگران زیادی از سراسر جهان را به سوی خود جلب میکند. قدمت ساختمان Oude Kerk که به عنوان قدیمی‌ترین ساختمان آمستردام شناخته می‌شود، به سال 1306 میلادی باز می‌گردد و عمری حدود 800 سال دارد. این بنا دارای یک کلیسا است که نقاشی‌ها و کنده کاری‌های موجود در دیوارهای آن از جاذبه‌های جالب بنا بوده و نمایش‌های هنری نیز در آن برگزار می‌شود.

پارک Vondelpark ؛ محلی بکر در قلب اروپا

پارک Vondelpark که طراحی و ساخت آن در سال 1850 صورت گرفته، مساحتی حدود 47 هکتار دارد و سالانه حدود 10 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این پارک که یکی از مشهورترین پارک‌های آمستردام است، محلی بکر برای گردشگرانی است که به پیاده روی و آرامش در طبیعت قلب اروپا علاقه‌مند هستند. پارک Amsterdamse Bos نیز با مساحت بیش از هزار هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری اروپا است که بیش از 150 گونه گیاهی و درختان مختلف در کنار بیش از 200 گونه پرنده در آن یافت می‌شود. این پارک در قسمت مرکزی آمستردام واقع شده و علاقه‌مندان می توانند توسط دوچرخه، تراموا و مترو به آن سفر کنند.

موزه ملی هلند؛ روایتگر  تاریخ کشور هلند

موزه Rijksmuseum که به عنوان موزه ملی هلند نیز شناخته می‌شود، در میدان موزه آمستردام و در نزدیکی موزه ون گوگ، واقع شده است. این موزه که در 13 آوریل 2013 بعد از یک دهه نوسازی، دومرتبه درهای خود را به روی گردشگران گشود، بیشتر به تاریخ و هنر آمستردام می‌پردازد و داستان کشور هلند را از قرون وسطی تا قرن بیستم روایت می‌کند. موزه Rijksmuseum در سالهای 2013 و 2014 به عنوان پربازدید ترین موزه هلند شناخته شده و دارای آثار بسیار گران قیمت از هنرمندان مشهور نظیر Frans Hals است. از دیگر موزه‌های معروف شهر آمستردام موزه هنرمند معروف، ون گوک است که بزرگ‌ترین گالری هنری این نقاش برجسته را در خود جای داده و مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

کانال Jordaan

از دیگر مکان‌های دیدنی شهر آمستردام، کانال آبی Jordaan است که در دهکده گرینویچ آمستردام واقع شده و از شرق به کانال پرنسس و از غرب به کانال Lijnbaansgracht متصل است. این کانال‌های باریک که آمستردام را از سایر شهر های اروپا متمایز کرده است، در کنار خانه‌های قرن هفدهم جای گرفته و جاذبه های بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم کرده است.

کد خبر 351749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.