تامین آب پایدار برای حفظ فضای سبز شهر ضروری است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم درختان و فضاهای سبز به عنوان ریه تنفسی شهر حفظ شوند، باید به فکر تامین آب پایدار برای شهر باشیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان همکاری‌های خوبی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان داشتند، اظهار کرد: سال آینده باید دستگاه‌های اجرایی آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و درختان شهر را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال شهرداری با اعتبار سنگین تامین مخازن و کلکتور فضای سبز شهر را انجام داد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده با پیش‌بینی مخازن، آبیاری منظمی برای درختان و فضاهای سبز شهر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در تابستان سال‌جاری تعداد ۲۰ هزار سرویس تانکر، فضای سبز شهر را آبیاری کرد که این اقدام برای توزیع یکنواخت و منظم فضاهای سبز لازم است از طریق ورود به مخازن و کلکتورهای مناطق ۱۵ گانه آبیاری را به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آب پایدار تامین شود تا مخازن امکان آب‌گیری داشته باشند، گفت: سال آینده مخازن و کلکتورهای بیشتری پیش‌بینی شده تا آبیاری به صرفه‌تر و منظم‌تر انجام شود.

مرتضایی نژاد با اشاره به خشکی درختان حاشیه مادی های شهر تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده توسط سازمان پارک‌ها، با تحقق حداقل۱۰ میلیون متر مکعب حقابه زاینده رود می‌توان بخشی از ۳۳۰ کیلومتر مادی شهر را آبگیری کرد.

وی افزود: تمام گونه های درختی شهر را نمی‌توان با پساب تصفیه شده آبیاری کرد، به خصوص درختان حاشیه مادی‌ها که باید با استفاده از آب مطلوب و منظم با روش غرقابی آبیاری شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر آبیاری درختان با پساب تصفیه شده ادامه پیدا کند، عناصر سنگین وارد خاک شده و به درختان حساس آسیب می‌رساند، البته برخی از درختان مقاوم پیشنهادی در سال‌جاری، نسبت به عناصر سنگین زیاد حساس نیستند.

کد خبر 351733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.