شفاف‌سازی و شهروندسپاری با سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد

مدیرشهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: یکی از پروژه‌هایی که در راستای شفاف‌سازی و شهروندسپاری کلید خورده، سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد در دو فاز کلی تعریف شده که فاز نخست آن الکترونیکی کردن تمام فعالیت‌ها و اطلاعات کاغذی و دستی در شهرداری اصفهان بود که در حال حاضر در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای فاز نخست سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد تمام اقدامات دستی، سلیقه‌ای و پنهان از جمله ضوابط شهرسازی، محاسبات عوارض، تراکم و صدور پروانه های ساختمانی که در شهرداری اصفهان انجام می‌شد، به صورت کاملا الکترونیکی شده است، ادامه داد: در این فاز تمام فعالیت‌ها و اقدامات کاربران در شهرداری توسط مدیریت شهری به صورت شفاف قابل رصد و کنترل است.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای فاز نخست سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد علاوه بر کنترل و رصد شفاف عملکرد، صدور مجوزها و تبدیل آنها از حالت دستی به الکترونیکی در حوزه شهرسازی و درآمد با امکان صحت‌سنجی همراه است.

وی با بیان اینکه فاز دوم سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد تحت عنوان شهروندسپاری مطرح است، تاکید کرد: با اجرای این فاز مالکان می‌توانند درخواست‌های پروانه، پایان‌کار و استعلامات را بدون مراجعه به شهرداری ثبت کنند و با انجام پرداخت‌های مالی، مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی در منزل دریافت و کارگزار پروژه خود باشند.

مهدویان افزود: شرح خدمات، برنامه زمانبندی سنجش پذیر و زیرساخت های کسب و کاری در این فاز آماده است که با توجه به تاکید شهردار اصفهان و با حمایت معاون شهرسازی، در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی از رونمایی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه شهرداری در خانه شهروندان است و مردم می‌توانند بدون واسطه به تمام اطلاعات شهری از جمله گذشته و حال شهر، طرح‌هایی که برای آینده شهر در حوزه شهرسازی تعریف شده، همچنین مباحث مالی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی آزاد و بدون واسطه داشته باشند.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: با استفاده از سامانه خدمات الکترونیکی چنانچه شهروندان ملکی خریداری کرده و یا قصد خریدار آن را دارند، می‌توانند اطلاعات مربوط به ملک را در کمتر از یک دقیقه به دست آورده و از مباحث مالی و هزینه‌های صدور پروانه آن بدون مراجعه به شهرداری مطلع شوند.

کد خبر 351700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.