گردشگری روستایی منبعی برای اشتغال و درآمد پایدار

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز برای رفع حلقه های مفقوده توسعه روستاها عزمی جدی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت روستاییان بتوانیم غفلت گذشته را جبران کرده و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید دهیاری روستای چم نور در هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر با اخلاص در عمل، عمر خود را برای خدمت به مردم صرف کردند به همین دلیل الگویی کارآمد و موفق برای مسئولان هستند.

وی افزود: خدمت‌ها و اثرهایی که از دولت شهیدان رجایی و باهنر برجا مانده است برای همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار خواهد بود و شهادت آنان فصل تازه‌ای از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم زد که دلیل نام گذاری هفته دولت شد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر برای اداره کشور طولانی نبود؛ اما این شهیدان والامقام اقدامات خوبی کردند که با آن در ذهن همگان ماندگار شدند چرا که آنها اخلاص در عمل و تلاش را سرلوحه خود قرار داده بودند و ارایه خدمت بی‌منت به مردم را وظیفه خود می‌دانستند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام پیشرفته همیشه دنبال پاسخگویی به نیازهای مردم بوده و در این میدان دولت با سرلوحه قرار دادن فرموده‌های معظم‌له، در همه زمینه‌ها گام برداشته تا به بهترین شکل به مردم خدمت‌ شود.

صفرخانلو اضافه کرد: هفته دولت فرصت خوبی است که با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خدمات و تلاش های دولت به خوبی انعکاس داده شود و مسئولان خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کنند.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته پروژه‌های عمرانی متعددی کلنگ زنی شده، اما این پروژه‌ها ناتمام مانده و برای تکمیل آن‌ها برنامه مشخصی تدوین نشده بود، البته برخی از این پروژه‌ها تنها به دلیل برخوردهای سیاسی و جناحی ناتمام مانده‌ بودند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز مسئولان شهرستان باید نگاه خود را به مسایل تغییر دهند چرا که تنها با تغییر نگاه و حرکت‌های جهادی می‌توانیم مسایل را به خوبی مدیریت کرده و گره کور موضوعات مهم شهرستان را باز کنیم و هفته دولت می تواند زمینه ساز امید و اعتماد مردم نسبت به مسئولان و دولتمردان باشد.

وی افزود: باید با تلاش روز افزون و تأمین نیازهای زیرساختی توسعه، زمینه بهره بیشتر از فرصت‌های به وجود آمده را فراهم کنیم و با  بهره‌گیری از پتانسیل نخبگان در راه افزایش سطح علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی لنجان گام‌های موثر برداریم.

صفرخانلو با بیان اینکه برای توسعه روستاهای شهرستان لنجان همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت روستاها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بهره برداری از ساختمان جدید دهیاری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، گواه این موضوع است.

وی یادآور شد: امروز برای رفع حلقه‌های مفقوده توسعه روستاهای شهرستان لنجان عزم جدی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت روستاییان بتوانیم غفلت گذشته را جبران کرده و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز باید با کمک مردم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هر روستا شناسایی شود و پس از کارشناسی، هرکدام که قابل اجرا هستند با سرمایه گذاری و مشارکت افراد علاقمند روستا به اجرا درآید.

وی بوم گردی را نسخه شفابخش توسعه پایدار روستاهای شهرستان لنجان دانست و متذکر شد: یکی از مهم ترین حوزه‌های فعالیت که برای تغییر ترکیب اقتصاد روستایی مطرح می‌شود، توجه به حوزه گردشگری است چرا که روستاهای شهرستان لنجان خصوصا بخش باغبهادران پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارند در حالی که از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی روستاییان استفاده نشده است.

صفرخانلو تاکید کرد: بهترین نوع معیشت برای روستاهای استان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها است که هم مشوق خوبی برای ادامه زندگی روستاییان در روستاها بوده و هم روستاییان در محل زندگی خود می توانند درآمدزایی داشته باشند و با توجه به اهمیت موضوع، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.         

کد خبر 351699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.