تلاش می کنیم فشار بر مردم به حداقل برسد/ نقش عربستان در بازار سکه ایران

استاندار اصفهان گفت: در شرایط کنونی، وضعیت اقتصادی کشور به همه فشار می آورد، ما به این مشکلات آگاه هستیم و تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که این فشارها به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده در نشست خبری امروز یکشنبه-۴ شهریور- که در استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: چهل سال پیش در ایران حکومتی بنا نهاده شده است که سرسپردگی به هیچ کشوری ندارد و شعار ما «نه شرقی نه غربی» بوده است.

وی افزود: در دنیای امروز یا باید آنقدر قوی باشی که بتوانی حرفی برای زدن داشته باشی یا باید سرسپرده باشی؛ چنان‌که قوی نباشی و بخواهی سرسپردگی هم نداشته باشی باید هزینه زیادی پرداخت کنی.

استاندار اصفهان تأکید کرد: اگر کشوری بخواهد تکروی کند، یا باید ظالم باشد یا مظلوم؛ اگر ظالم باشد مثل آمریکا می‌شود و بدون هیچگونه منطقی تنها بر اساس تصمیم و منافع شخصی از توافقی چند جانبه مثل برجام خارج می شود.این کشور بدون توجه به رویکرد نهادهای داخلی و همپیمانان خارجی تصمیم می گیرد.

  مهرعلیزاده تأکید کرد: ادامه این روش برای دنیا، خطر آفرین است، این دموکراسی نیست، بلکه دیکتاتوری است. کجای این کار دموکراسی است که به کشوری مانند عربستان تسلیحات بفروشد تا برای نابودی یمن به کار ببرد.

برای وابسته نبودن باید بهای سنگینی پرداخت کنیم

استاندار اصفهان گفت: ما باید بدانیم برای وابسته نبودن و آزادی باید بهای سنگینی پرداخت کنیم. دوسال بعد از رفتن شاه دشمنان انقلاب به میدان آمدند و متحد شدند تا انقلاب را از بین ببرند، اما ما همه کنار یکدیگر ایستادیم و نگذاشتیم کسی از آن طرف دنیا بیاید و بخواهد ژاندارم منطقه را تعیین کند.

وی افزود: ما هشت سال ایستادگی کردیم و اجازه ندادیم دشمن به خاک کشور تجاوز کند، حال نیز که ما توانستیم توپ و تانک بسازیم و در صنایع دفاعی خودکفا شویم، دشمن تلاش می کند مانع دستیابی ایران به فناوریهای هسته ای شود.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: همانگونه که در دوران جنگ نیز مشکلات بسیاری داشتیم، در شرایط فعلی نیز در اثر سیاستهای دشمن به مردم فشار می آید، اما حتی یک بچه کوچک نیز با داشتن یک تمدن کهن اجازه نخواهد داد با این فشارها از درون تغییر ماهیت دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نسل جوان امروزی که فرزندان افرادی هستند که جنگیدند و حتی شهید شدند، امروز همان راه را در پیش گرفته و اجازه نمی دهد لابی صهیونیستی، منافقان و دشمنان بتوانند بر ما حاکم شوند.

استاندار اصفهان افزود: در شرایط کنونی، وضعیت اقتصادی کشور به همه فشار می آورد، ما به این مشکلات آگاه هستیم و تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که این فشارها به حداقل برسد.

خرید گونی های سکه از سوی اجیرشدگان عربستان

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: متأسفانه در ماههای اخیر عده ای از سوی عربستان اجیر شده اند تا با خرید گونی های سکه که نیازی به آن هم ندارند، به کشور و نظام ضربه بزنند. در چنین شرایطی، اگر مردم متحد باشند و یکپارچگی خود را حفظ کنند،  کسی نمی تواند به تجزیه ایران و ضربه به کشور فکر کند.

وی افزود: از خبرنگاران انتظار دارم این مسایل را برای جامعه با زبان خود بازگو کنند تا جامعه نسبت به آنها آگاه شود.

سرمایه گذاری در بخش گردشگری ارتباطی با سرمایه گذاری در بخش آب ندارد

استاندار اصفهان در خصوص اعلام خبر خرید «قشم ایر» گفت: در بحث بیزینش یک سری رفتارها باید رعایت شود، از لحاظ فنی فرودگاه باید ظرفیت ده یا پانزده هواپیما را داشته باشد، بنابراین در حال توسعه فرودگاه اصفهان هستیم و این امر خیلی سریع انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این راستا لازم بود زمین‌هایی خریداری شود که در حال خریداری است و بخشی از سندها نیز آماده شده است و می توان گفت نگرانی از لحاظ ظرفیت وجود ندارد؛ حال باید امکاناتی پیش آورد که آغاز پروازها از صبح از اصفهان برای مقاصد مختلف شروع شود.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری امر گردشگری توسط بخش خصوصی صورت می گیرد، همچنین انتقال مسافر از اصفهان به خارج از کشور نیز باید توسط بخش خصوصی انجام شود. در این راستا سرمایه گذاران مشخص شده اند و این سرمایه توسط آنها پرداخت می شود و ارتباطی با سرمایه گذاری در دیگر بخش ها، به ویژه بخش آب ندارد.

مبارزان امروز اصناف هستند

استاندار اصفهان در خصوص تفاوت جنگ تحمیلی با شرایط امروز گفت: ابزار جنگ تحمیلی توپ و تانک و نیروهای جنگنده بودند، اما حال مبارزان باید با پشتیبانی مالی و قوانین مورد نیاز و ... از مردم، تجار و تولید کنندگان حمایت کنند، مبارزان ما اصناف هستند که خود نیز باید حمایت شوند و دولت نیز باید از آنها حمایت کند.

مهرعلیزاده در خصوص حمایت‌های دولت خاطر نشان کرد: به عنوان مثال باید در اصناف سرمایه گذاری کرد تا بتوانند با جدیت کار انجام دهند، افتتاح ۱۵۵ پروژه استانی، ۱۱۱ پروژه شهرداری و بیش از ۸۰۰ طرح که بخش عمده این فعالیت ها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، از جمله برنامه هایی است که در دست اقدام است و رقم ۱۸۸۳۹ میلیارد ریال ارزش طرح هایی است که افتتاح خواهد شد.

سالن مجوز دهی عملی نبود، سایت ایجاد کردیم

استاندار اصفهان در رابطه با بروکراسی اداری گفت: طبق قوانین موجود، سرمایه گذار باید حدود ۲۴ دستگاه را پشت سر بگذارد تا بتواند یک مجوز دریافت کند و این امر باعث می شود سرمایه گریزی در استان نمود داشته باشد. برنامه من این بود که سالنی تدارک دیده شود تا همه مسئولان مربوط به بخش سرمایه گذاری و ارائه مجوز آنجا بشینند و سرمایه گذار بتواند با مراجعه همزمان به همه آنها کار خود را با سرعت انجام دهد، اما این امر عملی نبود.

وی تأکید کرد: حال برای تسهیل در امر سرمایه گذاری و گرفتن مجوز، یک سایت در فضای مجازی ایجاد و براساس نیاز استان مجوزهایی صادر کرده ایم که متقاضی می تواند در آن وارد شود و بر اساس توانمندی مجوز امضا و مهر شده را نه در عرض سه سال که در گذشته صورت می‌گرفت، بلکه همان روز با وارد کردن اطلاعات شخصی دریافت کند.

طرح تسهیل سرمایه گذاری مظلوم بود

استاندار اصفهان گفت: این طرح مظلوم بود وانعکاسی که باید را نداشت، این در حالی است که در روز بهره برداری این طرح، استان توانست مبلغ قابل ملاحظه ای در قالب پنج طرح کسب کند.

وی در خصوص سرمایه گذاری در طرح هایی مانند فرودگاه و استفاده از نیروهای خارجی گفت: از نظر ما سرمایه گذار ایرانی در اولویت است، اما به دلیل نیاز به ورود بعضی اقلام از خارج، سرمایه گذار خارجی بهتر این کار را انجام می دهد. من انتظار دارم سرمایه گذاران داخلی، شرکای خارجی خود را ترغیب به مشارکت و با هم سزمایه گذاری کنند.

هدف کمپین «فرزندت کجاست»، شفاف سازی نیست

مهرعلیزاده در خصوص کمپین «فرزندت کجاست» گفت: شفاف سازی بسیار خوب است و باید همه چیز مثل شیشه باشد، آنچه دیده می شود افرادی در فضای محازی با دانستن اینکه سرمایه اصلی کشور ما مردم هستند، سعی دارند نوعی انشقاق بین مردم ودولت ایجاد و بی اعتمادی را در جامعه فراگیر کنند.

وی تأکید کرد: با مطرح کردن و ایجاد کمپین مسئله ای حل نمی شود، بلکه فاصله ایجاد می شود، این کمپین برای شفاف سازی ایجاد نشده است. نباید فراموش کرد فرزند یک مسول نیز می تواند دانشگاه برود، کار و پیشرفت کند.

سه فرزندم تحصیلات عالیه، اما یک زندگی عادی دارند

مهرعلیزاده تصریح کرد: سه فرزند دارم که هر سه در کشور هستند، فرزندان من تحصیلات عالیه، اما یک زندگی عادی دارند و با دیدن مشغله پدرشان حاضر نیستند مسولیتی در دستگاه ها داشته باشند.

وی افزود: من نه عضو علمی بوده‌ام و نه رییس دانشگاه، بنابراین فرزندانم بر اساس توانمندی خودشان پیشرفت کرده اند و  فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه الزهرا و دانشگاه شریف هستند.

استاندار اصفهان گفت: در زمینه احتکار در استان معاون استاندار گفتند ما پیش بینی لازم را در این زمینه انجام داده بودیم و در حال حاضر نیز افرادی را داریم که پرونده قضایی برایشان ایجاد شده و اجازه بدهید پس از رای نهایی نتیجه مشخص شود، اما باید گفت افرادی هم با توجه به این نحوه برخورد خود اظهاری کردند واجناس را تحویل داده اند.

اجرای طرح‌های تصفیه آب در شش نقطه اطراف اصفهان

استاندار در پاسخ به سوالی در خصوص طرح های تصفیه آب و ورود مجدد آن به چرخه مصرف گفت: در حال حاضر در شش نقطه اطراف اصفهان این طرح در حال اجرا است و تا حدود بیست درصد آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی افزود: همچنین طرح های کشاورزی و دامپروری در  دست انجام داریم که با صرفه جویی آب  به بهره برداری خواهند رسید و حدود ۶۳۰۰۰ نفر در آنها مشغول به کار خواهند شد. اگر کشاورزان را تشویق‌کنیم به سمت گلخانه بروند وصیفی جات را به صورت گلخانه ای تولید کنند، حتی می توانند صادرات نیز داشته باشند.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: در خصوص صنایع کوچک نیز باید سعی کنیم از طریق برند سازی صادرات را توسعه دهیم، زیرا نیازهای داخلی محدود هستند و تولیدات نیاز به بازار خارجی دارد.

قانون بازنشستگی اجرا شود با خلا مواجه می شویم

مهر علیزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار ایمنا پیرامون قانون جدید بازنشستگی گفت: از نظر کارشناسی هر  کاری از جمله تصویب قانون بازنشستگی باید در یک دوره زمانی مشخص انجام شود و در یک مرحله نمی تواند انجام گیرد، چون با یک خلا مواجه می شویم، البته از نظر مدیریتی هر قانونی که در مجلس تصویب شده است باید اجرایی شود.

در استانداری هیچکس مشمول قانون بازنشستگی نیست

وی در رابطه با وضعیت مدیران دولتی و فرمانداران استان در قالب قانون بازنشستگی گفت: در اصفهان آماری نداریم و در استانداری هیچکس مشمول قانون بازنشستگی نیست؛ چرا که در ابتدای کار همه افرادی که به سن بازنشستگی رسیده بودند و تعداد آنها به ۱۴۰ نفر  می رسید، بازنشسته یا مامور شده اند و فعلا کسی وجود ندارد.اما در مجموع، کنار گذاشتن تصمیم گیرندگان کشور در یک مرحله امکان پذیر نیست و به سیستم تصمیم گیری لطمه خواهد زد.

در اصفهان مردم اول تجمع می کنند، بعد نامه می دهند

استاندار اصفهان در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایمنا در مورد مشخص شدن مکان تجمعات در استان اصفهان گفت: در مورد تجمعات قبل از اینکه دولت تصویب کند، ما قصد داشتیم به صورت ابتکاری این کار را انجام بدهیم، اما مسأله این است که در اصفهان مردم اول تجمع می کنند، بعد نامه در خواست می دهند.

مهرعلیزاده گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم چنین کاری را انجام دهیم، طرح و همه مقدمات آن آماده شد، اما دولت در ارائه این طرح پیش دستی و آن را مطرح کرد، حال ما در نظر داریم یکی از دو جای در نظر گرفته شده را آماده کنیم تا برای تجمعات اعتراضی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال از نظر وضعیت کم آبی، بدترین و بحرانی ترین سال در ۴۷ سال گذشته بوده است و شاید بتوانیم بگوییم بدترین ماه ها را داشته ایم، دشمن نیز از این فرصت سوء استفاده و اخباری در رسانه‌ها به منظور تحریک اعتراضات اعلام کرد، هر چند اعتراضات اخیر از اصفهان شروع شد، اما نجابت مردم اصفهان در بحث کشاورزی، صنعتی و ... سبب شد تا آنها با ما همراهی کنند و این بحران را نیز پشت سر گذاشتیم.

مهرعلیزاده افزود: پیش بینی بر این است که امسال از لحاظ آبی سال خوبی داشته باشیم و شرایط نرمال باشد؛ هر چند سال گذشته نیز با تانکر به باغ ها آب‌رسانی و چاه هایی حفر کردیم و اقداماتی انجام دادیم تا در حد توان از باغداران حمایت کنیم.

آبرسانی با تانکر گران بود، دریچه سد را باز کردیم

استاندار اصفهان گفت: اما متاسفانه با اجرای این روشها، قیمت حمل آب به قدری افزایش یافت که دیگر مقرون به صرفه نبود، از این رو مجبور شدیم با تهران هماهنگ کنیم و دریچه را به میزان بسیار کم باز کنیم و آبرسانی را انجام دهیم.

هدیه استانداری به کشاورزان به مناسبت «هفته دولت»

وی افزود: در هفته دولت ما یک هدیه به کشاورزان می دهیم وآن‌هم از منابع استانی و از نیمه همین ماه از طریق مجمع صنفی کشاورزان به آنها پرداخت می شود، البته مبلغ این هدیه را اعلام نمی کنم، اما در قالب سه  طرح پرداخت خواهد شد.

برای سی و سه پل برنامه داریم، برای سایر پل‌ها نه

مهرعلیزاده گفت: در خصوص حوزه گردشگری باید بگوییم داریم کارهای بسیاری در استان انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم این صنعت را در استان توسعه دهیم. با توجه به مسایلی که پیش امده در صدد هستیم بر روی سی و سه پل طرحی پیاده کنیم تا از بروز حوادث تلخ مشابه جلوگیری به عمل آید، اما طرحی برای سایر پل‌ها نداریم. این تغییرات با هماهنگی آقای الله یاری مسول میراث فرهنگی صورت می گیرد.

کد خبر 351698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.