رنجبر: هنگام وارد شدن به مسجد پول داشته باشید

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: بر اساس آیات قرآن باید هنگام ورود به مسجد پول همراه داشته باشید تا در صورتی که مسجد نیاز به بازسازی و ترمیم دارد، کمک کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم رنجبر پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا (س) ضمن تبریک دهه ولایت با اشاره به ضرورت حضور نمازگزاران در مساجد اظهار کرد: اگر مسجد سازی انجام و نماز گزار نباشد تنها ساختمانی ساخته‌ایم که این کار ابتر و بدون فایده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین خیریه مسجدساز در استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: تمام تلاش خود را برای هماهنگی ستاد اقامه نماز و این خیریه‌ها به کار گرفته‌ایم.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان به وجود ۷۰۰ نمازخانه با کیفیت در ادارات استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در ادارات اصفهان به صورت میانگین ۱۵ نفر و در ادارات شهرستان نیز روزانه ۱۰ نفر از این نمازخانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان تیم نظارت و ارزیابی در خصوص وضعیت نمازخانه‌ها و نمازگزاران در ادارات نظارت دارند، گفت: با توجه به نتایج به دست آمده از این بازرسی‌ها ۱۱ مدیر موفق معرفی و توسط استاندار و امام جمعه تجلیل می‌شوند. 

رنجبر به لزوم فرهنگسازی در حوزه اقامه نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: نماز باید به صورت جماعت و در مسجد خوانده شود مگر اینکه امکان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اصل نماز، اقامه آن در مسجد است، تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده و باید مردم به صورت مستمر در مساجد  حضور داشته باشند.

رنجبر با تاکید بر اینکه مسجد تنها جای استریل است که  شیطان در آن نفوذ ندارد و باید خانوادگی به مسجد رفت، افزود: پدر و مادر باید دست فرزند خود را گرفته و به مسجد بروند تا فرد در آینده دچار آسیب‌ نشود.

وی تاکید کرد: مسجد محیطی امن است، پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مسجد می‌روند از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار شده و کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: بر اساس آیات قرآن باید هنگام ورود به مسجد پول همراه داشته باشید تا در صورتی که مسجد نیاز به بازسازی و ترمیم دارد، کمک کنید.

کد خبر 351663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.