۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
تاکسی فقط دربستی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در آینده نزدیک تاکسی‌ها به سمت حمل و نقل خصوصی پیش خواهند رفت و به جای تجمع در میادین شهر به صورت دربستی عمل می‌کنند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: رانندگان تاکسی بخشی از خدمتگزاران شهر هستند، بنابراین باید شرایط بهبود کار را برای آنها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی‌ها در کلانشهرهایی همچون اصفهان بار نقص ناوگان حمل و نقل عمومی را به دوش می‌کشد، ادامه داد: امروزه تاکسی‌ها در معابری که خطوط اتوبوس و مترو نیست، ضعف نبود حمل و نقل عمومی را پوشش می‌دهد، از این رو در تلاش هستیم هر چه سریعتر تاکسی‌ها را به سمت دربستی بودن سوق دهیم، چرا که این اقدام هم به نفع اقتصاد راننده و هم به نفع شهروند است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکسیها اجازه حرکت در مسیرهای ویژهBRT دارند تا کمتر در ترافیک بمانند؟، گفت: خطوط سامانه تندرو در سمت چپ خیابان طراحی شده است، در حالی که تاکسی‌ها مسافران را در حاشیه سمت راست خیابان سوار کرده و در طول مسیر بسته به مقصدشان، آنها را پیاده می‌کنند، از این رو پیاده کردن مسافران تاکسی در سمت چپ خیابان ممنوع بوده و امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تردد تاکسی‌ها از خطوط BRT مجاز نیست، تصریح کرد: در این راستا با پیشنهادی که در کمیته فنی مطرح شده، پلیس مخالفت‌ها و دغدغه‌هایی دارد؛ در واقع شهرداری در صدد بود تاکسی‌ها نیز امکان تردد در مسیر ویژه را داشته باشند، اما مشکلی که وجود دارد اینکه اگر یک تاکسی پشت سر یک اتوبوس منتظر بماند هنگام سبقت با خط مقابل مسیر مواجه شده و خطرتصادف افزایش می‌یابد، از این رو این موضوع در دست بررسی است که امیدواریم یک راه حل خوب پیدا کنیم.

کد خبر 351642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.