هفته فرهنگی آب، فرصتی برای اتحاد ساکنان مسیر زاینده رود

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: هفته فرهنگی آب فرصتی جهت هم بستگی و اتحاد همه مردمان ساکن در مسیر زاینده رود است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این روزها خشکسالی و کمبود منابع آبی از معضلات اصلی بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان است تا جایی که حل این معضل در اولویت‌ برنامه‌ریزی‌های شهری قرار دارد.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز اجرای راهکارهای فرهنگی به منظور کاهش مصرف آب، اطلاع رسانی‌های عمومی و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به الگوی رفتاری صحیح در مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده است در همین راستا به پیشنهاد معاون فرهنگی شهردار اصفهان، همت شورای اسلامی شهر اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، هفته‌ای با عنوان «هفته فرهنگی آب» نام گذاری شده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه هفته فرهنگی آب فرصتی جهت همبستگی و اتحاد همه مردمان ساکن در مسیر زاینده رود است، اضافه کرد: در هفته فرهنگی آب که از تاریخ دوم شهریورماه آغاز شده و تا هشتم شهریورماه ادامه خواهد داشت، در قالب اجرای برنامه‌هایی متنوع با شعار «ما همه مسئولیم» به اهمیت موضوع آب در فرهنگ دینی و ملی از دیرباز تا کنون پرداخته خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: ایران به ویژه بخش‌های مرکزی کشور همواره در طول تاریخ با مشکل کم آبی و در مقاطعی حتی با مشکل خشکسالی دست به گریبان بوده تا جایی که در فرهنگ، ادبیات و هنر کهن ایران زمین همواره از عنصر آب به عنوانی ماده‌ای حیات بخش یاد شده است.

رشیدی اظهارکرد: آنچه در رابطه با موضوع خشک سالی و کمبود منابع آبی ضروری به نظر می‌رسد احساس مسئولیت، اتحاد و همبستگی تمام شهروندان و حتی تمام هم میهنان به منظور رفع مشکلات و عبور از این بحران خواهد بود.

وی گفت: در این هفته تمامی ساکنان مسیر زاینده رود از بن رود (سرچشمه رودخانه) تا بن رود (نقطه انتهایی رودخانه) شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت موضوع آب در شهر خود خواهند بود و از این طریق فرصتی جهت همدلی، اتحاد و افزایش میزان احساس مسئولیت افراد در مواجهه با معضل کم آبی در سطح استان اصفهان فراهم خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان از تعامل شهرداری اصفهان با شهرستان‌های هم جوار در زمینه برگزاری این رویداد فرهنگی به عنوان امتیازی بالقوه یاد کرد و افزود: در شهرستان‌هایی نظیر ورزنه، درچه و... نیز طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این برنامه‌های فرهنگی متناسب با حال و هوا و فضای شهری در این مناطق توسط مسئولان همان شهرستان‌ها اجرا خواهد شد و شهرداری اصفهان نیز به نوبه خود در اجرای این برنامه‌ها مساعدت‌های مقدور را به عمل خواهد آورد.

رشیدی با اشاره به حضور مدیران شهر اصفهان در برنامه‌های فرهنگی شهرستان‌های دیگر به عنوان رویکردی جهت ایجاد هم بستگی و اتحاد بیشتر خاطرنشان کرد: در این هفته مدیران اصفهانی در برنامه‌های فرهنگی شهرستان‌های دیگر به عنوان میهمان حضور خواهند داشت و همین طور هماهنگی‌ها جهت دعوت و حضور مدیران سایر شهرستان‌ها در برنامه‌های در حال اجرا در شهر اصفهان در طول این هفته انجام پذیرفته است تا از این طریق اتحاد بین مسئولان و عموم مردم در مواجهه با معضل کم‌آبی به بالاترین سطح خود ارتقاء یابد.

وی از اعزام یک دستگاه اتوبوس حامل هنرمندان، ورزشکاران و فرهیختگان از شهر اصفهان به سایر شهرستان‌ها جهت حضور در برنامه‌های فرهنگی آن مناطق نیز خبر داد و گفت: این اقدام نیز به لحاظ ایجاد پیوند فرهنگی و اتحاد هر چه بیشتر شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

کد خبر 351615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.