بیش از ۹۰ درصد کشتارهای تیران ساماندهی شد

تیران-مدیرشبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: بیش از ۹۰ درصد کشتارهای دام شهرستان تیران و کرون در عید قربان امسال ساماندهی شد.

فضل الله صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: امسال با اطلاع رسانی گسترده بیش از ۹۰ درصد کشتارهای دام در این شهرستان ساماندهی و با نظارت بهداشتی انجام شد.

وی افزود: در عید قربان امسال ۵۲ گوسفند در محل های مورد پیش بینی تحت نظارت شبکه دامپزشکی قربانی شدند که ۲۷ کیلوگرم گوشت غیرسالم این کشتارها حذف و اصلاح شد که این میزان کشتار در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرشبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ساماندهی کشتارهای مناسبتی در افزایش سلامت غذایی جامعه موثر است، تصریح کرد: دامپزشکی با پیش بینی اکیپ های نظارت بر کشتار دام در مناسبت های مختلف سال از جمله عیدقربان و ایام محرم سعی بر افزایش سلامت غذایی دارد.

وی ادامه داد: نشست مشترک نیز با هییت های مذهبی شهرستان در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار و پیش بینی های لازم برای نظارت بر کشتار دام برای این مناسبت تحت نظر شبکه دامپزشکی انجام خواهد شد.

صالحی گفت: کشتار دام در خیابان ها و معابر عمومی خلاف قانون بهداشت عمومی است به همین علت از انجام آن جلوگیری می شود و کشتار در کشتارگاه ها به دلیل وجود پیش سرد از اهمیت خاصی برخوردار است.

کد خبر 351609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.