حضور پررنگ اصفهان در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: شهرهای ملی اصفهان در زمینه صنایع دستی ازجمله شهر ملی نساجی کاشان، شهر ملی سفال و سرامیک شهرضا و روستای ملی بافته‌های داری مهرگرد به صورت ویژه در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت کرده‌اند.

جعفر جعفر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حضور اصفهان در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در تهران برگزار می شود، اظهار کرد: اصفهان در این نمایشگاه ۶۷ غرفه با تنوع حدود ۳۰ رشته از صنایع دستی شامل خاتم، قلم‌زنی، قلم کار، گلیم، رو دوزی‌های سنتی و بسیاری دیگر از رشته ها حضور دارد و از این نمایشگاه، ۱۱۰۰ متر یعنی نزدیک به یک پنجم مساحت کل نمایشگاه به استان اصفهان اختصاص دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه استان اصفهان با تمام توان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، افزود: نکته قابل‌توجه این است که شهرهای ملی اصفهان در حوزه صنایع دستی ازجمله شهر ملی سفال و سرامیک شهرضا، شهر ملی نساجی کاشان و روستای ملی مهرگرد که در بافته‌های داری شهرت دارد حضور پُر رنگی در این نمایشگاه داشته اند و به صورت ویژه در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت کرده‌اند.

جعفرصالحی گفت: یک برنامه بسیار ویژه نیز در روز نخست این نمایشگاه برگزار می شود که رونمایی از اثر قلم‌کاری استاد مرتضی جعفری است.

وی به موضوع بسته‌بندی صنایع‌دستی اصفهان اشاره و تصریح کرد: در یک ماه گذشته نمایشگاهی برای بسته‌بندی کالاهای صنایع‌دستی برگزار کردیم که در آن حدود ۷۰۰ نوع بسته‌بندی در انواع ارزان‌قیمت، متوسط و نفیس ارایه شد. در آینده فرهنگسرایی در اصفهان افتتاح خواهد شد که انواع متنوع بسته‌های صنایع‌دستی در آن ارایه می شود.

جعفرصالحی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در تهران برگزار می شود، نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز در اصفهان از چهاردهم تا نوزدهم شهریورماه در چهلستون برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران سوم تا نهم شهریورماه ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و سالن های ۸،۹، ۱۰ و ۱۱ و مجموعه سالن‌های ۲۵ برپا است.

کد خبر 351580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.