قانون اساسی در فعالیت های اقتصادی باید ببشتر مورد توجه گیرد

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: مبنای قانون اساسی در تصمیم سازی و فعالیت های اقتصادی کشور مورد توجه و اجرا قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام امیر کاظمی در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به مبانی معتبر و بی نظیر قانون اساسی کشور اظهارکرد: قانون اساسی کشور بر مبنای مفاهیم و ارزش های اسلامی تدوین شده و تازگی و اعتبار آن در آینده نیز برای مدیریت کشور کارساز است.

وی افزود: مبنای قانون اساسی در خصوص فعالیت های اقتصادی بهترین راهکارها را بیان کرده،  اما این مبانی در تصمیم سازی و فعالیت های اقتصادی کشور مورد توجه و اجرا قرار نگرفته و برای مردم و پیشرفت کشور چالش های زیادی را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه در قانون اساسی اقتصاد به عنوان ابزار مطرح شده و از وابستگی اقتصادی نفی شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی مسایل اقتصادی کشور نباید هدف قرار بگیرد و تمامی فعالیت های این حوزه بر مبنای سود طلبی و منفعت جویی باشد.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد، هدفی برای مردم و مدیریت کشور قرار بگیرد آنگاه وضعیت بانکداری و ماشین سازی تنها با هدف کسب منفعت می شود و این چنین وضعیتی به دین و مبانی نظام و کشور صدمه می زند و کشور را با وضعیت فعلی اقتصادی روبه رو می کند.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه تغییر سیستم اداری کشور و توجه به جایگاه نظارتی مردم و همچنین پیاده سازی تمامی اصول قانون اساسی به رفع مشکلات کمک می کند، تصریح کرد: بروکراسی سخت اداری و وضعیت مدیریت ناکارآمد اقتصادی که وابستگی به کشورهای دیگر و وابستگی به فروش نفت از مصادیق آن است، به روند پیشرفت کشور صدمه زده و برای معیشت مردم بحران می سازد.

وی با انتقاد از فعالیت حزبی و بازی های حزبی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و بر اساس تاکیدات رهبر کبیر انقلاب اسلامی بازی های سیاسی احزاب سود و منفعتی برای کشور نخواهد داشت و به اجرای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران صدمه وارد می کند.

امام جمعه موقت تیران یادآورشد: حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با موضع گیری حزب و شخص خاص در برابر مردم مخالفت دارد و نباید یک نفر و یا یک گروه سیاسی بر کل مردم چیره شوند و بخواهند با برنامه های خود اهداف سلیقه ای را دنبال کنند.

وی اعتماد به مردم را برای مسئولان مهم عنوان کرد و گفت: اگر نظارت های دولت تا رده های پایین افزایش یابد و به مردم و گزارشات آن ها اعتماد شود آنگاه بسیاری از مشکلات که به دست افراد سودجو ایجاد می شود از بین خواهد رفت.

کد خبر 351567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.