دشمنان از قدرت و صنعت دفاعی ایران می‌ترسند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان امروز از قدرت و صنعت دفاعی ایران می‌ترسند و می‌دانند که اگر بجنگند، می‌جنگیم و اگر بزنند، می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به ایام دهه امامت اظهارکرد: امامت بر دو بخش است، یکی امامت ابراهیمی که فقط خداوند به بعضی از انسان‌ها خواهد داد. در زمان غیبت انبیاء، اگر حکومتی نباشد همه به همدیگرظلم خواهند کرد.

وی با بیان روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «شیر درنده بهتر از سلطان ظاهر است و سلطان ظاهر هم بهتر از فتنه دائمی است»، تصریح کرد: بشر نیاز به حاکم دارد، خوب یا بد؛ چرا که جامعه نمی‌تواند بدون حکومت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر رهبر جامعه از دنیا رفت بر مسلمانان واجب است برای خود رهبری خداشناس، عالم، با تقوی، خدمتگزار مردم، عارف و آگاه به کتاب خدا و مدبر تعیین کنند تا مردم را از تفرقه نجات دهد و بین آنها حکمرانی کند.

وی با بیان اینکه خدا، رسول خدا و اولی الامر باید در یک مسیر باشند، ادامه داد: سخنان اولی الامر باید همسو با سخنان رسول خدا باشد و تفاوتی در آن دیده نشود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: امیدواریم خداوند دست ما را از دامان امامت حضرت علی(ع) و نایب بر حق خود کوتاه نکند.

خلوص شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی همه باشد

امام جمعه اصفهان در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: ایمان و اسلام از نظر امام هادی(ع) این است که ایمان در قلب انسان رسوخ کرده و عقل به آن عمل کند، اگر خداوند را قبول داشته باشیم باید در تمام مواقع خداوند را قبول داشته باشیم نه فقط در مواقع خاص؛ در واقع ایمان واقعی این است که عمل با قلب و اعتقادات انسان منطبق باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: این دو بزرگمرد با ایمان در زمان کوتاه مدیریتی خود  خالصانه به انقلاب و مردم خدمت کردند و باید خلوص آنها الگویی برای همگان باشد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در هفته دولت بنا به دستور امام خمینی (ره) اقدامات انجام شده دولت باید برای مردم بازگو شود تا مردم به خاطر داشته باشند چه خدمات و اقداماتی برای آنها انجام شده است.

وی تصریح کرد: هر دولتی که خدمت کرده باید خدمات انجام شده خود را به گوش مردم برساند و مردم بدانند چه کارهایی شده که امروز  آمریکا از پیشرفت کشور ما در تمام زمینه‌ها ترسیده و از هواپیماهای جنگی و موشک‌های ایران هراس دارد.

دشمن در زمانی که لازم باشد کاربرد تسلیحات نظامی ایران را خواهد فهمید

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بعضی از کشورها ادعا دارند که معلوم نیست موشک های ایران کاربردی دارد یا خیر، اما آنها در زمانی که لازم باشد کاربرد تسلیحات نظامی ما را خواهند فهمید.

وی با ابراز خرسندی از اینکه متخصصان و دانشمندان ایرانی همواره فکر و تدبیر می‌کنند تا روز به روز دانش صنعت دفاعی را بیش از پیش ارتقاء دهند، گفت: دشمنان امروز از قدرت و صنعت دفاعی ایران می ترسند و می دانند که اگر بجنگند، می جنگیم، اگر بزنند، می زنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهارکرد: در کشور سوریه به اعتقاد خون آشامان بنا بود دو ماهه حافظ اسد را کنار بگذارند، اما شش سال که نتوانستند هیچ غلطی بکنند؛ چرا که ایران و روسیه برای حفاظت از سوریه به کمک این کشور شتافتند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام هر بلایی توانستند بر سر سوریه و یمن آوردند؛ چرا که نمی خواهند هیچ مسلمانی بر روی زمین باشد، اما خدا با مسلمانان است، دشمنان اسلام را به زمین زده و باز هم به حول قوه الهی محکم‌تر به زمین خواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: دشمنان ما باید بدانند هر چه بیشتر تهدید کنند، شدت به زمین خوردن آنها بیشتر خواهد شد.

کارمندان ادارات خدمتگذار مردم باشند

وی با اشاره به روز یکشنبه هفته آینده که به نام «روز کارمند» نامگذاری شده است، گفت: افرادی که در ادارات مشغول کار هستند باید خدمتگزار اسلام و مسلمانان بوده و محیط شرافتمدانه‌ای داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در ادارات باید لباس و پوشش کارمندان زن و مرد اسلامی باشد، رفتار آنها با مردم باید توأم با محبت بوده و پاکدامنی را نیز رعایت کنند و برای خدمت به مردم و اسلام کمر همت را ببندند.

وی با اشاره به ولادت حضرت امام هادی(ع) در روز دوشنبه هفته آینده، گفت: امام هادی(ع) به گردن مسلمانان زیاد منت دارند که از خود زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهارکرد: اگر کسی بخواهد درس امامت را بفهمد باید زیارت جامعه کبیره و برای شناخت حضرت علی(ع) باید زیارت غدیریه امام هادی را بخواند.

آیت الله طباطبایی نژاد هفتم شهریورماه را سالروز شهادت سید محمد باقر حکیم عنوان و تصریح کرد: این عالم وارسته سال ۸۲ در نجف اشرف به دست منافقان کوردل پس از نمازجمعه همراه با تعداد دیگری از نمازگزاران به شهادت رسیدند که امیدواریم با  شهدای کربلا محشور شوند.

وی با اشاره به ایام فرخنده عید غدیرخم، گفت: غدیر خم، عید بزرگ مسلمانان جهان است که باعث وحدت مسلمانان می شود، از این رو باید این روز بزرگ را جشن بگیریم.

کد خبر 351562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.