چنگیز: تجهیزات پزشکی گران نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت سامانه مبارزه با گران فروشی در اداره تجهیزات پزشکی غذا و داروی وزارت بهداشت فعال شده و با هر گونه گزان فروشی در این بخش برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در نشست خبری به مناسبت روز پزشک با بیان اینکه تجهیزات پزشکی با ارز دولتی وارد شده و هیچ  افزایش قیمتی در این بخش نداشتیم، اظهار کرد: سامانه مبارزه با گران فروشی در اداره تجهیزات پزشکی غذا و داروی وزارت بهداشت فعال شده و با هر گونه گران فروشی در این بخش برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد جو روانی فعلی و گران فروشی ها به دلیل اقدمات افراد سودجود است که برخورد قاطع با آنها انجام می شود، افزود: چنانچه شرکتی نسبت به افزایش نرخ تجهیزات پزشکی اقدام کند سهمیه آن شرکت قطع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بعضی از تجهیزات پزشکی قابلیت استفاده مجدد را دارند، افزود: دستور العمل شرایط و تعداد دفعات استریل کردن این تجهیزات به وسیله وزارت بهداشت تعیین شده و اقدامات تحت نظر است، بیمارستان‌ها نیز با استناد به این دستورالعمل‌ها موظف به استفاده مجدد از تجهیزات پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه مردم باید مطمئن باشند که هیچ بیمارستانی و پزشکی از ایجاد عفونت سود نمی برد، گفت: هیچ جراحی نمی خواهد که بیمار او دچار عوارض شود و همه  توجه پزشک به مواری است که منجر به بهبودی سریع و کامل بیمار خواهد شد.

چنگیز با بیان اینکه خدمات در بیمارستان‌های دولتی تابع تعرفه است، افزود: در بیمارستان های خصوصی نیز تعرفه‌ها مشخص است و به صورت منظم به وسیله ستاد نظارت بر  تعرفه‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درصورتی که الگوی کارشناسی تعرفه‌ها در وزارتخانه و ستاد تصویب تعرفه‌ها به نتیجه تغییر برسند با توجه به شرایط لازم تغییر تعرفه‌ها تصویب و اجرا می‌شود، افزود: خدمات و تجهیزات پزشکی مانند کالاهای سوپر مارکت‌ها مرتب و روزانه در حال افزایش قیمت نیست و مردم نگران نباشند.  خدمات تعرفه‌گذاری شده در بخش خصوصی و دولتی مطابق مصوبه ها انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: پزشکان نیز اجازه افزایش خودسرانه تعرفه را ندارند و تا زمان اعلام تعرفه های مصوب هیئت دولت، باید بر مبنای تعرفه‌های قبلی عمل کنند.

وی اضافه کرد: معتقدیم که ایجاد  امنیت روانی جامعه و رضایت بیمار حایز اهمیت است، رسانه ها هم باید انصاف را در ارایه اخبار به مردم رعایت کرده تا اعتماد عمومی به جامعه پزشکی سلب نشود، در این صورت شدیدترین انتقادها هم قابل پذیرش خواهد بود.

کد خبر 351540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.