اعتبارات خشکسالی جوابگوی خسارت به باغداران نیست

گلپایگان- مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان خسارت خشکسالی جذب شده است، اما اعتبارات خشکسالی جوابگوی خسارت به باغداران و کشاورزان شهرستان نیست.

حیدرعلی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: مرغداری‌هایی که مجوز پرورش مرغ گوشتی دارند، اما مرغ رنگی پرورش می‌دهند خلاف قانون عمل کرده اند و در صورت بروز خسارت ناشی از آنفولانزای به آنان هیچ‌گونه خسارتی پرداخت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته  به واحدهای مرغداری شهرستان که بیمه بودند خسارت معدوم سازی مرغ پرداخت شده است، افزود: خسارت معدوم سازی مرغ‌های خانگی مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود بارش‌ها، گفت: خشکسالی سبب خشک شدن باغات روستای غرقن، حاجیله و کنار رودخانه که بخش عمده باغات شهرستان را در بردارند، شده است.

گل‌محمدی گفت: سال گذشته بیش از ۱۲میلیارد تومان خسارت خشکسالی جذب شده است، اما اعتبارات خشکسالی جوابگوی خسارت به باغداران و کشاورزان نیست.

وی ادامه داد: تنها راه برون رفت از خشکسالی باغات مجهز شدن آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: برای لوله‌گذاری آب از محل سد گلپایگان به کل شهرستان با مشکل مواجه هستیم و در صورتی که مشکل لوله‌گذاری برطرف شود آب سد بسته نخواهد شد و مشکل کمبود آب نیز برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق گندم در سه سال گذشته شرکت‌های تعاونی از کشاورزانی که در هنگام کاشت گندم به جهاد کشاورزی اطلاع داده یا در سامانه ثبت نام کردند گندم می‌گیرند.

گل‌محمدی یادآورشد: کشاورزانی که ثبت نامی برای تحویل گندم نداشتند می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی کد برای تحویل گندم دریافت کنند./

کد خبر 351509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.