نوروزی: افزایش نشاط اجتماعی مهمترین هدف مدیریت شهری است

شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف مدیریت شهری افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر است، گفت: برنامه نشاطستان در ۱۵ منطقه شهری و بیش از ۲۰۰ محله اصفهان در حال برگزاری است که می تواند روحیه شهروندان را در مقابله با مشکلات افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه ( چهارشنبه) در مراسم افتتاح فاز اول خیابان آزادگان اظهار کرد: منطقه ۱۳ امروز بیش از گذشته نیازمند حمایت شهروندان است و حمل و نقل و بهبود فضای شهری دو نیاز اساسی است که در این منطقه احساس می شود.

وی افزود: باید با توجه به عدالت شهری همه مناطق شهر را از امکانات و رفاه برخوردار کرد و اصفهان را از بی عدالتی ها در توزیع خدمات زدود.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث خیابان آزادگان به طول ۴۰۰ متر در دو فاز ادامه داد: خیابان آزادگان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال امروز فاز اول آن به بهره برداری رسید و فاز دوم این خیابان که به خیابان قائمیه ختم می شود نیز در دست احداث است و به زودی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

نوروزی در ادامه با اشاره به طرح بفرمایید موتورسیکلت برقی گفت: با توجه فراهم کردن زیرساخت های تسهیلاتی برای خریداران موتورسیلکت های برقی قرار است پنج هزار موتور برای عرضه به متقاضیان وارد اصفهان شود.

وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت های برقی در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است در این راستا تخفیف و وام برای متقاضیان این نوع موتورسیکلت ها در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان در خصوص تعبیه جایگاه های برق در سطح شهر برای این موتورسیکلت ها گفت: شهروندان می توانند موتورسیکلت های برقی را در منازل خود شارژ کنند، اما ۵۰ جایگاه برای شارژ این موتورسیکلت ها در سطح شهر پیش بینی شده است.

نوروزی به طرح روز بدون خودرو در اصفهان اشاره کرد و افزود: این طرح پیش از چهارباغ برای نخستین بار در منطقه ۱۳ و در خیابان آزادگان اجرایی شد و در کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال روش نوین برای اجرای طرح روزهای بدون خودرو هستیم، تصریح کرد: اجرای موفق این طرح ها نیاز به همکاری دستگاه های مختلف و همراهی مردم با شهرداری دارد، اگر این طرح ها با حمایت های مردمی روبرو شود، توفیقات زیادی نصیب شهر می شود.

 نوروزی در پاسخ به این پرسش که در خصوص خودروهای هیبریدی دو سرنشین، باتوجه به بومی بودن این طرح، شهرداری چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود نمی توانیم هزینه تمام طرح ها را تامین کنیم، بنابراین باید طرح ها را اولویت بندی و زیرساخت های اجرای آنها را فراهم کنیم، همچنین می توان بخشی از آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی در خصوص تاثیر برنامه هایی مانند جشن های نشاطستان در محلات مختلف شهر اظهار کرد: هدف مدیریت شهری افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر بوده است؛ برنامه نشاطستان در ۱۵ منطقه شهری و بیش از ۲۰۰ محله اصفهان در حال برگزاری است که می تواند روحیه شهروندان را در مقابله با مشکلات افزایش دهد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شور و استقبال مردم نشانه تاثیر این طرح ها است، افزود: قرار است برنامه نشاطستان را در مناطق مختلف شهر اجرا کنیم. برای برگزاری این برنامه ناگزیریم یک خیابان را ببنندیم تا مردم بتوانند از امکانات فرهنگی تفریحی شهرداری استفاده کنند، مردم نیز باید برای برگزاری این برنامه همکاری کنند.

نوروزی با بیان اینکه ملاک انتخاب خیابان ها برای برگزاری روزهای بدون خودرو با حوزه حمل و نقل است، گفت: البته برای انتخاب خیابان باید تمام جوانب را بسنجیم در واقع باید از نظر ترافیکی بتوانیم خیابان های موازی را جایگزین تردد شهروندان کنیم.

 شهردار اصفهان در خصوص طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین در یک روز از هفته گفت: این طرح در حال حاضر تنها یک نظریه است، باید موافقت مراجع مختلف را طی کند و در شورای شهر مطرح شود و با همکاری شورای ترافیک استان و همراهی مردم اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر دو میلیون خودرو در شهر اصفهان تردد می کند، با این طرح در نظر داریم خودرو به جای تک سرنشینی با چهار مسافر تردد کند در این صورت شاهد کاهش تعداد خودروهای سطح شهر خواهیم بود.

کد خبر 351480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.