احزاب و رسانه‌های پویا می توانند مانع تجمعات اعتراضی باشند

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: اگر احزاب و رسانه‌ها همیشه در صحنه باشند و وضعیت جامعه را ارزیابی و به موقع تذکر دهند، مشکلات انبوه نمی شود، جامعه به حالت بی تعادلی نمی رسد و دیگر شاهد مسائلی همچون تجمعات اخیر نخواهیم بود.

حیدرعلی حجتی در گفتگو با ایمنا در رابطه باوضعیت سیاسی حاکم بر جامعه و میزان رعایت حق شهروندی گفت: دولت، حکومت و ملت باید با هم در تعامل باشند و دولت نباید به شکل ارباب بر ملت حاکم باشد.

وی تصریح کرد: اگر احزاب و رسانه‌ها همیشه در صحنه باشند و وضعیت را ارزیابی و به موقع تذکر دهند و بین مردم حضور داشته باشند این مشکلات انبوه نمی شود، جامعه به حالت بی تعادلی نمی رسد و دیگر شاهد مسائلی همچون تجمعات اخیر نخواهیم بود.  

حجتی خاطر نشان کرد: البته همانگونه که در قانون اساسی کشور نیز تصریح شده، همه گروه ها و تجمعات در صورتی که مسلحانه و مخل مبانی نظم و اسلام نباشد می توانند مانند کشورهای دیگر مجوز بگیرند و خواسته های خود را بیان کنند و مسئولان مورد خطاب هم موظف به پاسخگویی هستند.

وی افزود: قانون اساسی ایران یکی از بهترین قوانین اساسی  در بین کشورهای اسلامی در منطقه است و راه کار همه این موارد را داده است؛ با این وجود نمی‌دانیم که ترس از چه چیزی است که اجازه داده نمی شود، احزاب به خوبی رشد کنند و حرف خود را بزنند؛ این در حالی است که احزاب و رسانه‌ها دیده بان جامعه هستند.

کد خبر 351479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.