دولت باید به وضع مالی فقرا رسیدگی کند

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: دولتمردان باید چاره‌ای بیاندیشند و به زندگی و اشتغال نیازمندان رسیدگی شود، تا مشکلات امروز جامعه کمر این قشر جامعه را بیش از پیش خم نکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی در خطبه‌های نمازعید قربان با بیان اینکه این عید روز اثبات تسلیم و عشق و پاکسازی دل است، اظهار کرد: با ذبح گوسفند و قربانی دادن در راه خدا به فقرا از هواهای نفسانی دست کشیده و چشم طمع به غیر خدا هرگز نخواهیم دوخت.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه همه مسلمانان در نماز عید قربان شرکت می‌کنند تا  از ثواب نماز عید قربان بهره‌مند شوند، تأکید کرد: یکی از اعمال روز عید قربان قربانی دادن است چراکه احیا این سنت برکت و سلامتی به همراه دارد.

طهماسبی گفت: در قربانی دادن سهم فقرا دیده شود، چراکه دل به دست آوردن حتی یک نیازمند نیز در زندگی افراد می تواند منشا خیر و برکت باشد. 

وی افزود: قربانی کردن تنها با یک گوسفند کامل نیست بلکه به می‌توان به هر میزان در خرید گوشت برای فقرا سهیم شویم و یا حتی مبلغی را به کمیته امداد پرداخت کنیم تا گوشت قربانی شده را در بین فقرا تقسیم کنند.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه دولت اسلامی و مردم خیر موظف به رسیدگی به وضع فقرا و مستضعفان هستند، گفت: تجمع کارگران فصلی برای رفتن به کار در شهر ناراحت کننده است، دولتمردان باید چاره‌ای بیاندیشند تا به نیازمندان رسیدگی شود.

کد خبر 351460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.