یک سوزن به مجلس، یک جوال‌دوز به دولت

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و اعتراض به قراردهای میلیاردی مجلس، خشکسالی، بیکاری و لزوم شفاف سازی مهمترین مسائلی بوده که به آن پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته ای که گذشت مجلس شورای اسلامی به دلیل تعطیلی عید سعید قربان تنها دو جلسه علنی داشت در این دو جلسه نیز مسائلی همچون بیکاری جوانان و لزوم توجه به اشتغال، تبعات خشکسالی در استان اصفهان و برخی مسایل سیاسی و امنیتی مد نظر نمایندگان استان اصفهان قرار گرفته است.

تأکید سعیدی بر امنیت روانی مردم

 زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در جلسه علنی روز دوشنبه- ۲۹ مرداد- مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت بیان کرد: خواهش من از دولتمردان درک شرایط سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در شرایط فعلی بازار است. باید کمیته ای برای این موضوع تشکیل شود، مهم ترین موضوع حفظ سرمایه گذاران و درک شرایط آن هاست، اگر اشتغال فعلی نیز از دست برود شاید نتوانیم فرصت ها را جبران کنیم.

سعیدی تاکید کرد: همچنین می طلبد که شورای تامین، امنیت روانی مردم را بیش از امنیت نظامی مدنظر قرار دهد؛ چراکه امنیت روانی مردم را نشانه گرفتند.

محمودی: مسائل آموزشی باید از مسائل سیاسی دور نگهداشته شود

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در جلسه علنی روز دوشنبه- ۲۹ مرداد-در تذکری شفاهی به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز شاهد وضعیت نامناسب مدیریت و برنامه ریزی صحیح و مبتنی بر نیاز بازار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از سازمان‌های موثر در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری هستیم. از پتانسیل نیروی جوان در کشور استفاده هدفمند انجام نمی‌شود. امروز به جای اینکه به مباحث اصلی کار رسیدگی شود مباحث سیاسی مدیران این سازمان به مباحث کاری پیشی گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر در خصوص این موارد گام بردارند، زیرا امروز ما نیروهای با مهارت می‌خواهیم که سازمان فنی حرفه‌ای وظیفه دارد این نیروها را تربیت کند. مسائل آموزشی باید از مسائل سیاسی دور نگهداشته شود.

ساداتی نژاد: چالش بیکاری فرش‌بافان کاشان

سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان  در جلسه روز دوشنبه -۲۹ مرداد- مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رییس جمهور و وزیر صنعت گفت: تامین ارز خریدهای اعتباری گذشته، صنعت فرش را دچار چالش کرده است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مدت‌ها است مواد اولیه پتروشیمی برای صنعت فرش تامین نمی شود، عنوان کرد: اگر مواد اولیه تا دو هفته دیگر تامین نشود شاهد چالش بیکاری فزاینده در مرکز کشور خواهیم بود و نیاز به جلسه ویژه برای رفع مشکل وجود دارد.

بختیار : وزارت راه پروژه راه آهن اراک – گلپایگان را دریابد

علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در جلسه علنی روز یکشنبه -۲۸ مرداد- در تذکر شفاهی خود گفت: وزارت راه و شهرسازی با توجه به اختصاص ۵۰ میلیارد تومانی منابع برای رسیدگی به پروژه تونل میان دشت عملیات اجرایی را هر چه سریعتر آغاز کند و همچنین وزارت راه و شهرسازی به پروژه راه آهن اراک – گلپایگان توجه کند و نکته دیگر اینکه وزارت صنعت رسیدگی های لازم برای پرداخت مطالبات قطعه سازان شرکت خودروسازی سایپا انجام دهد.

موسوی لارگانی: دست دلالان را از پتروشیمی کوتاه کنید

 سید ناصر موسوی لارگانی،نماینده مردم فلاورجان در جلسه علنی روز یکشنبه -۲۸ مرداد- در تذکر شفاهی خود تاکید کرد: در بورس کالا، تولیدکنندگان پتروشیمی که صدها میلیارد تومان هزینه برای کارخانجاتشان کرده اند، فقط ۳۸۰ تومان در هر کیلو فروش سود می کنند، این در حالی است که افرادی که از بورس کالا خریداری و به بازار عرضه می کنند، در هر کیلو ۶ هزار تومان سود می برند، این رقم سودهای تریلیاردی برای آنها به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: چرا اجازه نمی‌دهیم تولیدکنندگان پتروشیمی محصولاتشان را بدون واسطه به مصرف کنندگان بفروشند، در حال حاضر دلالان از این وضعیت سودهای زیادی می برند.

حاجی دلیگانی: در آبرسانی بین شهرستان‌های استان فرق نگذارید

 حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در جلسه علنی روز یکشنبه -۲۸ مرداد- در تذکر شفاهی اظهار کرد: یک و نیم میلیون اصله درخت در حوزه انتخابیه شاهین شهر، میمه و برخوار در حال خشک شدن است، چرا برای بقیه شهرستان ها آب دارند، اما به دشت برخوار آب نمی دهند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس بیان کرد: از ابتدا گفتیم فرقی بین شهرستان ها نگذارید یا به هیچ کدام از شهرستان ها آب ندهید یا آب را در اختیار همه بگذارید، اما وزارت نیرو با این تفاوت قائل شدن اختلافاتی را بین مردم ایجاد کرده است.

وزیر نیرو هم باید استیضاح شود

وی افزود: در ۱۶۰۰ هکتاری که یک و نیم میلیون درخت به صورت قطره‌ای آبیاری می شود، آب وجود ندارد، اما آب را در اختیار دانشگاه صنعتی و پالایشگاه ها قرار می دهند که آن ها نیز حق آبه ندارند، اما به صورت غرقابی آبیاری می کنند. آیا وزیر نیرو با این نوع مدیریت نباید استیضاح شود؟

کامران: کمیسیون بودجه نمایندگان را سر کار گذاشته است

حسن کامران، نماین ده مردم اصفهان در جلسه علنی روز یکشنبه -۲۸ مرداد- در تذکر خود تاکید کرد: از اردیبهشت ماه تا کنون تقاضای تحقیق و تفحص از مجلس را درخواست کرده‌ایم، اما کمیسیون بودجه مخصوصا رییس کمیسیون ما را سر کار گذاشته است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، تصریح کرد: ما اینجا از رییس جمهور، وزیر و همه سوال، تحقیق و تفحص می‌کنیم؛ کسی که خودش پاک است نباید از محاسبه بترسد.

به قراردادهای میلیاردی مجلس که خارج از مناقصه است، اعتراض داریم

وی خاطرنشان کرد: ما نسبت به قراردادهای میلیاردی مجلس که خارج از مناقصه است، اعتراض داریم و معتقدیم این موارد باید بررسی شود.

کامران گفت: کمیسیون بودجه ابتدا از ما اسناد خواست و ما هم ارائه دادیم، حال می گویند محورهای تحقیق و تفحص را عوض کنید! یا این تقاضا را رد کنید یا تأیید کنید. این تحقیق و تفحص باعث آرامش جامعه می شود.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس که اداره بخش پایانی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ گفت: صحبت و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر به رییس جمهور: تدبیری بیندیشید تا جوانانی که به دنبال به اجراگذاشتن مهریه عازم زندان شده‌اند مشکل‌شان حل شود. به وزیر دادگستری: ضرورت تدبیر در کمترین زمان ممکن برای آزاد شدن کالاهای احتکار شده توسط محتکرین.

کد خبر 351457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.