دستگاه های نظارتی مسیر فعالیت سودجویان را مصدود کنند

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: دستگاه های نظارتی و قوه قضاییه مسیر فعالیت سودجویان را مصدود و با متخلفان برخورد جدی و به موقع داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام  سید کریم امامی در خطبه های نماز عیدقربان تیران با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشت اظهار کرد: برخی از افراد با منفعت طلبی شرایط زندگی و اقتصادی مردم را دشوار کرده اند و از شرایط موجود برای تحقق اهداف اقتصادی خود بهره می گیرند.

وی افزود: دستگاه های نظارتی و قوه قضاییه مسیر فعالیت سودجویان و مفسدان اقتصادی را مصدود و با متخلفان برخورد جدی و به موقع داشته باشد تا اینکه شرایط اقتصادی بیش از این سخت و دشوار نشود.

امام جمعه موقت تیران ادامه داد: مسئولان در رده های مختلف کشور برای رفع مشکلات اقتصادی و بحران های ایجاد شده تصمیم گیری و اقدام اساسی و موثر انجام دهند و مردم نیز در شرایط سخت اقتصادی از احتکار و خرید بیش از حد نیاز خودداری کنند.

وی با اشاره به ایام ماه ذی الحجه و مناسک حج گفت: مناسک حج یکی از دستورات دینی و اسلامی است، اما نباید برای انجام مناسک حج منفعت طلبانه و از هر راهی کسب درآمد داشت بلکه انجام حج نیاز به کسب درآمد حلال و حفظ منافع اجتماعی دارد.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: برخی از افراد به بهانه انجام اعمال نیکو و اسلامی هر اقدامی را همانند کسب درآمد حرام و ضایع کردن حقوق دیگران انجام می دهند که چنین رفتارهایی متناسب با ارزش و جایگاه اسلام و مسلمانان نیست.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های معنوی در کشور برای خودسازی استفاده کنیم، یادآورشد: انجام اعمال عبادی باید در مسیر اعتلای روح انسان و سربلندی در دنیا و آخرت باشد و جایگاه و ارزش اعمال در طول عمر حفظ شود.

کد خبر 351455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.