سوال شورای نگهبان از مجلس مسبوق به سابقه است

رییس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: انواع ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، الهیار ملکشاهی در خصوص نوع ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در زمینه قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: شورای نگهبان ممکن است ابهاماتی در مورد هر مصوبه مجلس داشته باشد که در مورد این قانون ایراد شورای نگهبان قابل رفع است.

رییس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گویا ایراد شورای نگهبان به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد مجموعه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری، مانند نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان همواره روال ثابتی در برابر مصوبات مجلس داشته است، افزود: شورای نگهبان می‌تواند به مصوبات مجلس شورای اسلامی ایراد بگیرد.

ملکشاهی در گفت‌و گو با خانه ملت ادامه داد: شورای نگهبان می‌تواند تذکر به مجلس تذکر بدهد تا تغییرات جزئی در مصوبات خود ایجاد کند، صورت دیگر این است که شورای نگهبان در مورد مصوبه نمایندگان در خانه ملت، سوال می‌پرسد تا ابهامات را برطرف کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است سوال شورای نگهبان این باشد که آیا منظور شما این است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای مثال نیروهای مسلح را نیز شامل می شود یا خیر؟ که به سوال شورای نگهبان پاسخ داده خواهد شد.

رییس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضا گفته می‌شود سوال شورای نگهبان از مجلس، بدعت جدیدی است، بیان کرد: سوال شورای نگهبان از مجلس برای رفع ابهام مصوبات، مسبوق به سابقه است.

کد خبر 351454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.