روز مدال اولی ها/صعود ایران به رتبه پنجم+ نتایج و جدول مدال ها

در روز سوم بازی های آسیایی جاکارتا کاروان ایران موفق شد با کسب یک طلا, یک نقره و ٢ برنز به رده پنجم جدول مدال ها صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز سوم بازی های آسیایی جاکارتا با حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت های کشتی، وزنه برداری، کبدی، تکواندو، شنا، اسب سواری، بسکتبال سه نفره، روئینگ، کانو و کایاک، تیراندازی، تیروکمان، پاراگلایدینگ، ووشو، دوچرخه سواری و والیبال‌ساحلی پیگیری شد که سهم ورزشکاران ایران کسب ۱ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز بود.

اولین طلای تکواندو

در وزن۸۰- کیلوگرم مسابقات تکواندو بازی های آسیایی، سعید رجبی توانست با غلبه بر تمام رقبا بر سکوس نخست آسیا بایستد و صاحب مدال طلا شود. هوگوپوش تکواندو کشورمان در نخستین مسابقه خود در مرحله یک هشتم، حریف کره ای را نتیحه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت، در مرحله یک چهارم نهایی رقیب چینی را با ۵ بر ۴ مغلوب کرد و در دیدار نیمه نهایی، ورزشکاری از قزاقستان را ۱۱ بر ۷ شکست داد.

رجبی در دیدار فینال با یک بازی بسته توانست در سه راند ۲ دقیقه ای بازی را اداره کند و تنها در راند سوم یک اخطار گرفت که توانست با یک ضربه امتیاز از دست داده را جبران کند و علیرغم اینکه امتیاز دیگری کسب نکرد اجازه نداد حریف ازبک هم ضربه ای به هوگوی وی وارد کند تا کار را به راند طلایی کشیده شود.

در این راند ضربه حریف ازبکستانی باعث برهم خوردن تعادل رجبی شد تا او به زمین بخورد و یک اخطار دریافت کند و در تابلو یک امتیاز برای حریفش ثبت شود. در حالی که می رفت راند طلایی با همان یک امتیاز به سود حریف ازبک به پایان برسد، ضربه رجبی به زیبایی به هوگوی تکواندوکار ازبکستان برخورد کرد تا ملی پوش کشورمان با نتیجه ۲ بر ۱ این مسابقه را به نفع خود تمام کند و مدال طلا را به گردن بیندازد.

نخستین مدال تالوی بانوان

زهرا کیانی با کسب مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در این رویداد مهم به مدال دست می یابد. او امروز در دومین مسابقه خود در بخش اجرای فرم هم عملکرد خوبی داشت و بعد از ووشوکار چینی به مدال نقره دست یافت.

روشن شدن چراغ های کشتی فرنگی با ۲ برنز

در وزن ۶۰ کیلوگرم، پس از حاضر نشدن حریف خود به دور دوم رسید و در این مرحله مقابل شینوبو اوتا ژاپنی دارنده مدال نقره المپیک ۹ بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی بازبماند.

مردانی با توجه به فینالیشت شدن حریف ژاپنی برابر حریف اندونزیایی در شانس مجدد قرار گرفت و ۹ بر صفر به برتری رسید تا راهی دیدار رده بندی شود.

وی  با شکست حریف ازبکستانی در دیدار رده بندی توانست به مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی برسد.

محمدرضا گرایی در وزن ۶۰ کیلوگرم در دورنخست کشتی فرنگی با نتیجه ١١ بر ٢ حسن عبدالکریم از سوریه را از پیش رو برداشت، سپس المرات تسمرادف کشتی گیر قدرتمند ازبک را با ضربه فنی شکست داد ولی در نیمه نهایی با حساب ۹ بر صفر مغلوب آلمات کپیسبایف از قزاقستان شد.

گرایی در مسابقه برای کسب مدال برنز موفق شد حریفی از چین تایپه را شکست دهد و گردن آویز برنز را از آن خود کند.

سایر نتایج ورزشکاران کاروان ایران را در ادامه می خوانید:

کاروان ایرا در روز سوم با کسب ۴ مدال رنگارنگ به رده پنجم جدول توزیع مدال ها صعود کرد. در ادامه جدول توزیع مدال ها تا پایان روز سوم را می خوانید:

کد خبر 351441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.