۷۰ چاه اضطراری پس از بحران مسدود می شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: همزمان با کاهش ذخیره آب اصفهان، مجوز صدور ۷۰ حلقه چاه داده شد که استفاده از این چاه ها موقت است و بعد از عبور از این بحران این چاه ها مسدود می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ساسانی در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان میزان بارش ها از اول مهر ماه سال گذشته تا کنون را ۷۵۳ میلی متر اعلام کرد و گفت: سال گذشته آبی، میزان بارش ها هزار و ۴۰۰ میلیمتر بوده است، حجم باقی مانده آب در مخازن ۲۱۹ میلیون متر مکعب است که در بلندمدت حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به بحران آب و تدابیر اندیشیده شده در این زمینه گفت: صنایع بزرگ در اصفهان طبق مصوبه ماده ۱۶ ملزم به استفاده از  پساب شده اند، در سال جاری ۳۰ میلیون متر مکعب آب در غرب برای باغات جاری شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: همزمان با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب موجود در مخازن آب اصفهان، مجوز صدور ۷۰ حلقه چاه اضطراری برای تامین آب شرب به اداره آب و فاضلاب داده شد که البته استفاده از این چاه ها موقت است و بعد از عبور از این بحران این چاه ها مسدود می شود.

ساسانی خاطر نشان کرد: تعدیل آب به معنای باقی ماندن آب برای آیندگان است، امیدواریم بارش ها در پاییز آغاز شود و با صرفه جویی ۲۰ درصدی آب این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص انتقال آب به یزد اظهار کرد: واقعیت این است که منابع زیر زمینی استان یزد به دلیل بارش کم کاملا از بین رفته و یا از کیفیت بسیار پایینی دارند و آبی که برای یزد منتقل می شود صرفا برای شرب است؛ خواهش من این است که به دلیل همکاری با استان های کرمان و یزد و اصفهان در احداث تونل بهشت آباد، نگاهمان را به استان یزد تغییر دهیم و نگاه ملی داشته باشیم.

کد خبر 351422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.