۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
شرایط زندگی کشاورز خوب نیست

نماینده مردم کاشان در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات کشاورزان درگیری های حقوقی و کیفری در خصوص زمین هایی است که در محدوده اراضی ملی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد الباب، با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: اصول اولیه کشاورزان را اذیت می‌کند، در برخی موارد اطلاع از آگهی تملک اراضی که از سوی منابع طبیعی در روزنامه منتشر می‌شود به دست کشاورزان نمی‌رسد و علاوه بر این شماری از کشاورزان سواد ندارند و روزنامه‌خوان نیستند؛ بنابراین شکایت کیفری علیه آن‌ها تنظیم می‌شود و هیچ نهاد حمایتی هم وجود ندارد و منجر به ناراحتی و نارضایتی و مهاجرت این قشر می‌شود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی برای تغییر الگوی آبیاری از لحاظ چهره به چهره و حرکت به مناطق محروم کمتر دیده شده است.

نماینده مردم کاشان در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان دیگر چالش‌های پیش روی کشاورزان را ایجاد اتاق کارگری و جان‌پناه در زمین‌های کشاورزی، چالش آب، استخرهای ذخیره آب و چاه‌های آب کشاورزی برشمرد و گفت: کشاورز امروز در تولید محصول، تأمین آب و واسطه‌ها دچار چالش است.

عدم نظارت مدیران باعث بحران می‌شود

همچنین نماینده خوانسار در این اجلاس گفت: اگر مدیران به وضعیت آب و کشاورزی شهرستان‌ها نظارت نکنند و حتی دست پینه بسته کشاورزان را نبینند، نمی‌توانند به‌درستی مدیریت کنند و بحران‌ها بیشتر می‌شود. کشاورزان همچنان در دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند، کشت‌های جایگزین گل محمدی و زعفران تبلیغ نمی‌شود و بر کودهای شیمیایی نظارت نیست.

جواد توحیدی راد، نماینده مردم آران و بیدگل نیز در این اجلاس از نبود اداره مستقل در شهرستان‌ها گله داشت و گفت: برای شرایط بحرانی اداره‌ای مستقل در شهرستان‌ها وجود ندارد؛ در شمال استان اصفهان قانون پلمب چاه‌های غیرمجاز اعمال شده و کشاورزان با کمبود آب انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت خ ندارند و انتظار داریم که هزینه این تعدیل آب به آن‌ها پرداخت شود.

همچنین، نماینده مردم شهرستان بنیاد دشت گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد بودجه اعتبار خشک‌سالی به صورت نامساوی به شهرستان‌ها اختصاص داده می‌شود و شرایط زندگی برای قشر کشاورز بسیار بد است.

کد خبر 351417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.