مجتمع‌های مسکونی میزبان برنامه "محله عمودی"

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه محله عمودی در مجتمع‌های مسکونی گفت: فرهنگ شهروندی قله مباحث آموزشی در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ماهیت دنیای مدرن و شهرسازی در دوران کنونی می‌طلبد که به حوزه فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف نگاه متفاوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه آپارتمان‌نشینی به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: در این راستا به منظور فرهنگ‌سازی "برنامه محله عمودی" در مجموعه آپارتمان‌هایی که بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار در آن ساکن هستند و از نظر وسعت و تعداد ساکنان تداعی‌کننده یک محله است، اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به اجرای این برنامه با مشارکت اداره توسعه فرهنگ شهروندی گفت: در برنامه محله عمودی بسته‌های آموزش فرهنگ شهروندی، آموزش سلامت و بسته‌های فرهنگی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تلاش کردیم این بسته‌ها شکل جدیدی داشته باشد و این برنامه تداوم پیدا کند.

رشیدی با اشاره به آغاز برنامه محله عمودی از ۱۷ مردادماه و از مجتمع فدک و اجرای آن در شهرک اندیشه سپاهان‌شهر اظهار کرد: مدیریت صحیح منابع به خصوص آب و برق و حفاظت از فضای سبز با توجه به مشکل کم‌آبی، موضوع اصلی برنامه افتتاحیه بود، اما بخش‌های مختلف برنامه محله عمودی متناسب با نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهر تغییر می‌کند و آموزه‌های توسعه فرهنگ شهروندی در این سلسله برنامه‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه محله عمودی در قالب جشن شاد با آیتم‌های متنوع و مفرح در دیگر مجتمع‌های مسکونی بزرگ شهر اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 351387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.