ترمیم سیستم آبیاری منطقه ۸ در حال انجام است

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: با توجه به فرسودگی سیستم آبیاری منطقه، ترمیم این سیستم در دستور کار قرار گرفته و اصلاح سیستم‌های آبیاری قدیمی مادی‌های شاه پسند، یونارت و فردوان در حال انجام است.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در منطقه ۸ شهرداری اصفهان تعداد ۲۳ حلقه چاه وجود داشت که با توجه به شرایط کم‌آبی در حال حاضر فقط ۱۶ حلقه چاه در منطقه فعال است.

وی با بیان اینکه عمق چاههای منطقه هشت ۶۵ متر و سطحی است، افزود: با کمبود منابع آبی و افزایش برداشت ها، افت سطح فشار آب در منطقه هشت بیشتر از سایر مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است و با توجه به اینکه ماسه‌دهی چاه‌های سطحی بیشتر است، ماسه‌ها وارد سیستم آبیاری قطره‌ای شده و باعث گرفتگی لوله‌ها می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به کمبود بودجه و افزایش نرخ لوازم آبیاری قطره‌ای، در صدد تعمیر و اصلاح سیستم های قدیمی آبیاری و استفاده مجدد از آنها هستیم.

وی کاهش فواصل والو رفیوژها برای افزایش راندمان آبیاری همچنین کاهش مدت زمان باز بودن والوها را از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت منابع آبی عنوان کرد و گفت: یک تانکر ۱۳ هزار لیتری و یک تانکر پنج هزار لیتری در منطقه هشت شهرداری اصفهان وجود دارد که از هر کدام در چند شیفت در نقاطی که افت فشار وجود دارد، برای آبیاری استفاده می شود.

هاشمیان با بیان اینکه در منطقه هشت شهرداری اصفهان گسترش آبیاری قطره‌ای برای فاصله گرفتن از آبیاری غرقابی انجام شده است، افزود: استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی با نیاز آبی کم از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت منابع آبی است.

وی اظهارکرد: منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت کمترین سرانه فضای سبز را در بین مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان دارد، از این رو در سال‌جاری توسعه کمی پارک‌ها و فضای سبز منطقه را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 351365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.